e-news.cz - kurzy
Reklama

Čeští zákazníci už nehledí jen na cenu, ale na celkovou hodnotu

22.07.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Čeští zákazníci už nehledí jen na cenu, ale na celkovou hodnotu

Čeští zákazníci už u služeb a zboží nehledí pouze na cenu, ale jde jim o celkovou hodnotu, kterou za své

peníze dostanou. Nejvíce oceňují férový přístup a rychlou nápravu chyb. Důležité pro ně je, že si produkt nebo službu mohou pořídit rychle a bez překážek. Pozitivně rovněž hodnotí, když si firma uvědomuje jejich jedinečné potřeby a dokáže se jim přizpůsobit.
Největší rezervy mají značky v naplňování zákaznických očekávání. Češi si myslí, že by společnosti mohly potřeby zákazníků lépe chápat. Důsledkem ne vždy naplněných očekávání je i to, že čeští zákazníci firmám ve srovnání se západními trhy méně důvěřují.
Zásadním prvkem české zákaznické zkušenosti je vzájemná důvěra. Firmám se tak otevírá značný prostor pro získání zákazníků skrze vstřícný přístup. To se týká především vracení zboží. Snížení rigidních kontrol sice může způsobit jisté ztráty, nicméně pozitivní efekt v podobě loajálního zákazníka, jenž se navíc o svou dobrou zkušenost podělí s okolím, je mnohem větší.
Čeští zákazníci jsou v celoevropském srovnání nadále extrémně citliví na cenu. Nicméně poslední dobou se mění to, jak ji vnímají. Cena přestává být pro značnou část populace klíčovým faktorem. Místo toho se zákazníci zajímají o celkovou hodnotu, kterou vedle ceny utváří kvalita zboží a služby, důvěra a rovnocenný vztah. Tlak na celkovou hodnotu je dán také technologickým pokrokem a rozvojem sociálních sítí, jež umožňují snadné sdílení pozitivních i negativních zkušeností.
Nejspokojenější jsou Češi s gastronomickými zážitky
Nejvyšší spokojenost českých zákazníků panuje u gastronomických zážitků, tedy u nabídky restaurací a míst rychlého občerstvení. Hodnocení zákaznické zkušenosti v tomto odvětví je absolutně nejvyšší. Češi jsou navíc připraveni si i připlatit, v případě, že jim chutná a jsou rychle a příjemně obslouženi. Druhé místo z pohledu zákaznické zkušenosti obsadil sektor retailu a na třetí pozici se umístily maloobchodní řetězce s potravinami a smíšeným zbožím.
Co se týká konkrétních společností, nejlépe řídí zákaznickou zkušenost, podle samotných zákazníků, banky. Ty obsadily první tři příčky v žebříčku. Zvítězila Air Bank, druhá skončila Equa bank, následovaná třetí Fio bankou. Na čtvrté příčce se umístila La Formaggeria Gran Moravia a páté místo obsadil Student Agency / RegioJet. Dalšími značkami v pořadí byly Kanzelsberger, Ugo, Rohlík.cz, Neoluxor a Mobil.cz.
Informace vyplývají ze studie poradenské společnosti KPMG. Metoda KPMG Nunwood hodnotí zkušenosti zákazníků na základě šesti pilířů, a to personalizace, integrity, očekávání, řešení problémů, času, úsilí a empatie. Každou oblast pak hodnotí indexem od jedné do deseti. Sběr dat proběhl v prvním čtvrtletí tohoto roku na vzorku populace čítajícím pět tisíc respondentů. Dotazovaní hodnotili 220 značek z devíti odvětví.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama