e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi více nakupují v zahraničních e-shopech, rostou čínské

03.10.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi více nakupují v zahraničních e-shopech, rostou čínské

Češi nejvíce nakupují v zahraničních e-shopech Velké Británie, Irska, Nizozemska, USA, Číny a Německa.

Největší růst poptávky zaznamenávají čínské internetové obchody, které jsou pro Čechy zajímavé nízkými cenami. Loni Češi uskutečnili více než pětadvacet miliard online transakcí v zahraničních e-shopech a utratili téměř osmadvacet miliard korun, o téměř třetinu více než v předchozím roce.
Z údajů České spořitelny vyplývá, že nejvyšší počet online nákupů Češi provádějí v internetových obchodech ve Velké Británii, kde pouze její klienti v posledním roce uskutečnili 4,3 milionu transakcí. V české oblíbenosti, co do počtu proběhlých nákupů, následují irské a nizozemské e-shopy.
U Čechů rapidně vzrůstá zájem o nakupování v čínských e-shopech, například výdaje českých zákazníků na známém Aliexpress.com v letošním roce podle údajů ČSOB stouply o polovinu, na Wish.com se dokonce zvýšily o 250 procent. Češi přitom u čínských e-shopů upřednostňují nákupy za menší částky, když se průměrná útrata pohybuje pouze okolo 270 korun. Kromě Aliexpress.com patří mezi další populární čínské e-shopy třeba Dresslink.com, Dx.com, Tinydeal.com, Lightinthebox.com, Choies.com či Everbuying.net.
V některých e-shopech však Češi nakupují i nevědomky, s čímž je spojeno vzrůstající množství nespokojených zákazníků. „Klienti většinou reagují na reklamy a výhodné slevy, které najdou na Facebooku, a nevšimnou si, že místo v původně slibovaném značkovém obchodě nakupují na čínských e-shopech,“ uvedla mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká. „Pak často reklamují, že jim žádné zboží nedošlo nebo že obdrželi padělek.“
Podobný vývoj potvrzuje i Jiří Štábl z České spořitelny, podle kterého se stížnosti obchodníků na transakce provedené u čínských obchodníků objevují a mají rostoucí trend. „Jedná se o zneužitá karetní data, kdy například klienti zareagují na podvodný e-mail a poskytnou údaje o své kartě. Následně jsou provedeny podvodné internetové transakce,“ upozornil.
V minulém roce uskutečnili čeští občané 25,3 miliardy zahraničních online transakcí, přičemž průměrná výše jednoho nákupu činila 1 095 korun. Výdaje Čechů v zahraničních internetových obchodech se v minulém roce zvýšily o 32 procent a dosáhly souhrnné částky 27,7 miliardy korun. Data vyplývají ze statistik Sdružení pro bankovní karty.
Podle údajů portálu Heureka.cz utratili Češi v rámci transakcí v tuzemských e-shopech v první polovině letošního roku 46,4 miliardy korun, o 13 procent více ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Ve druhém pololetí se růst podle odhadů ještě zrychlí. Asociace pro elektronickou komerci predikovala, že tržby internetových obchodů v letošním roce budou činit zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu vzroste na takřka 11 procent.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama