e-news.cz - kurzy
Reklama

Mladí lidé by si měli vytvořit zejména spořicí návyky

29.11.2017, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mladí lidé by si měli vytvořit zejména spořicí návyky

Mladí lidé si v převážné většině představují, že budou v penzi žít z úspor a investic.

Zároveň ale třetina této Generace Z (18–24 let) zatím nevyužívá žádný z běžných investičních nebo spořicích produktů. Pokud mají například stavební spoření, tak je za ně založili tři rodiče ze čtyř. To jsou výsledky výzkumu, který pro OVB Allfinanz, a.s., vypracovala v září společnost Kantar TNS CZ.

V rámci výzkumu zaměřeného na finanční chování rozdělily OVB Allfinanz a Kantar TNS ekonomicky aktivní občany na čtyři generační skupiny, přičemž nejmladší věková skupina, 18–24 let, nese označení Generace Z. Z výzkumu vyplynulo, že třetina této generace nevyužívá žádný z finančních nástrojů. Vcelku pochopitelným důvodem je věk a nedostatek peněz, což je častější u žen a lidí s nižšími příjmy. Naproti tomu v celé populaci 18–60 let nevyužívá některý z investičních nebo spořicích produktů pětina obyvatel.

Se spořením pomáhají mladým lidem rodiče, když průměrná měsíční částka je 800 korun. Častěji spoří muži, lidé s vyšším vzděláním nebo vyšším příjmem, kteří také spoří vyšší částku, cca o 200–300 Kč, než ostatní. Zhruba stejný rozdíl ve výši spoření nalezneme mezi rodinami s jedním a se dvěma nebo více dětmi. Cílem spoření není obvykle jeden účel. Uspořené peníze by podle 79 % rodičů měly dětem zejména pomoci vstoupit do dospělosti. Druhým nejčastějším důvodem, který zmiňovala polovina rodičů, je pak financování vzdělání. „Většina rodičů si přeje, aby jejich dítě vystudovalo vysokou školu,“ říká k tomu oblastní ředitel OVB Allfinanz Tomáš Zach. „Je tedy potřeba počítat s dalšími výdaji. Například školné na soukromých vysokých školách se pohybuje od třiceti do padesáti tisíc korun ročně, v případě prestižní zahraniční univerzity se pohybujeme ještě o jeden řád výš,“ upozorňuje Tomáš Zach.

Jaké spořicí a investiční produkty tato mladá generace využívá nejčastěji? Jde o spořicí účet, který má sjednán 47 % mladých lidí, když ve 44 % jim ho založili právě rodiče. Stavební spoření má 44 % mladé generace a smlouvu jim sjednali v 75 % rodiče. Zároveň ale platí, že od 18. roku dítěte se spoření postupně utlumuje.

Výhled do budoucna, pokud jde o plánované finanční produkty, je dán budoucími potřebami. Generace Z častěji plánuje pořízení penzijního připojištění nebo doplňkového penzijního spoření, životního pojištění a také pojištění automobilu.

Nicméně i přesto, že si momentálně spíše nespoří, mladí lidé plánují v penzi žít více z úspor a investic (72 % z nich) a méně se spoléhat na státní důchod (63 % z nich). V celé populaci deklaruje 66 % všech respondentů, že součástí financování jejich důchodu budou i vlastní investice, úspory a spoření. Se snižujícím se vzděláním se tento postoj obrací. „Své klienty upozorňuji na to, že nikdy není moc brzy na to, myslet na penzi,“ tvrdí Tomáš Zach. „V naprosto ideálním případě by si měli mladí lidé odkládat deset procent financí už od své první výplaty. Jednak si tím vypěstují spořicí návyk, ale hlavně budou zodpovědně připraveni na důchodový věk,“ vysvětluje, proč je důležité začít se spořením na penzi co nejdříve.

O výzkumu pro OVB Allfinanz

Exkluzivní výzkum na téma Češi a finance s důrazem na mladou generaci provedla agentura Kantar TNS.

Sběr dat probíhal od 28. 8. do 5. 9. 2017 metodou CASI (computer aided self-interviewing).

Cílovou skupinou je obecná populace ve věku 18–60 let s ohledem na následující věkové kategorie:

Generace Z: 18–24 let

Generace Y: 25–35 let

Generace X: 35–49 let

Zbytek populace: 50–60 let

Průměrná délka dotazníku činila 11 minut a velikost výsledného vzorku byla N = 807 rozhovorů, s tím, že za každou generaci bylo sesbíráno min. N = 200 rozhovorů.

Datový soubor je převážen na obecnou populaci, prošel čištěním a logickou kontrolou; data byla následně zpracována za pomoci statistického softwaru SPSS.

O holdingu OVB a OVB Allfinanz, a.s.

Holding OVB se sídlem v Kolíně nad Rýnem je jedním z předních evropských poskytovatelů finančních služeb. Od svého založení v roce 1970 se OVB při své obchodní činnosti zaměřuje na dlouhodobé, široce koncipované, a především proklientsky orientované finanční poradenství pro domácnosti. OVB spolupracuje s více než 100 významnými poskytovateli produktů a svými konkurenceschopnými službami uspokojuje individuální potřeby klientů v oblasti životního zabezpečení, zajištění na stáří a ochrany a budování majetku. Holding OVB působí v současné době ve 14 evropských zemích.

4 774 finančních poradců, kteří mají finanční poradenství jako hlavní výdělečnou činnost, pečuje o zhruba 3,33 milionu klientů.

V roce 2016 dosáhl OVB Holding AG se svými dceřinými společnostmi celkových provizních příjmů ve výši 231,8 mil. eur, EBIT ve výši 16,5 mil. eur. OVB Holding AG je od července roku 2006 kotován na Frankfurtské burze cenných papírů (Prime Standard, ISIN DE0006286560).

OVB Allfinaz, a.s., byla založena v České republice v roce 1993 a vůbec jako první a dosud jediná finančně poradenská společnost 6× po sobě získala rating AAA EXCELENTNÍ v rámci ČEKIA Stability Award, a patří tak mezi nejstabilnější firmy v České republice. Jsme hrdí na to, že jsme s více než jedním milionem klientů jednou z nejúspěšnějších zemí v rámci celého holdingu OVB. Ročně v ČR uzavíráme cca 150 tisíc smluv.

O Kantar TNS CZ s.r.o.

Kantar TNS je přední společnost na trhu marketingových výzkumů a informací v České republice s více než dvacetiletou tradicí. Kantar TNS pomáhá svým klientům identifikovat příležitosti k rozvoji jejich byznysu a formulovat strategie, které vedou k jejich zhodnocení. Zejména jde o oblast inovací, značek a stakeholder managementu. Sektorová specializace garantuje použití nejvhodnější metodologie výzkumu a zprostředkovává robustní informační rámec pro analýzy a interpretaci výsledků. Kantar je jednou z největších celosvětových skupin v oblasti marketingového výzkumu a poradenství. Vznikla sjednocením více než 13 různých specializovaných společností a jejím cílem je stát se předním poskytovatelem stěžejních a podnětných marketingových zjištění světové obchodní komunitě.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Křest knihy Untypical na akci ČESKO BĚŽÍ MODŘE

27.03.2024, Autor: red

RÁDI BYCHOM VÁS POZVALI NA KŘEST KNIHY ATYPICKÝ, KTEROU VYDÁVÁME KE SVĚTOVÉMU DNI ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O AUTISMU 2. DUBNA A KE KAMPANI ČESKO SVÍTÍ MODŘE A ČESKO BĚŽÍ MODŘE. KNIHU NAPSAL PETE WHARMBY, PEDAGOG A SPISOVATEL NA SPEKTRU AUTISMU, OTEC MALÉ DCERY. AUTISMUS MU BYL DIAGNOSTIKOVÁN VE 34 LETECH. 

PVK zvou na prohlídku čistírny odpadních vod Kbely

19.03.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace nabídnou v sobotu 13. dubna komentovanou prohlídku čistírny odpadních vod Kbely. „Vstup je zdarma, ale nutná je REGISTRACE na webových stránkách www.pvk.cz,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

FTN a Pražské vodovody a kanalizace představili projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod za použití unikátních technologií, a to díky Norským fondům! 

17.02.2024, Autor: red

Fakultní Thomayerova nemocnice (FTN) a Pražské vodovody a kanalizace (PVK) představili společný projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod (OV) s využitím unikátních technologií, které budou poprvé použity ve zdravotnickém zařízení v ČR. Projekt byl finančně podpořen díky Norským fondům prostř. SFŽP (Státní fond životního prostředí ČR) částkou 23 099 715 Kč. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama