e-news.cz - kurzy
Reklama

Maloobchodu se daří. Teď půjde o budování důvěry zákazníků

27.02.2018, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Maloobchodu se daří. Teď půjde o budování důvěry zákazníků

Maloobchodníkům se v České republice daří.

V loňském roce zaznamenali další růst a podle údajů ČSÚ se tržby v maloobchodě meziročně zvýšily o 5,6 procenta. Fenoménem je nástup digitálních technologií pracujících s informacemi od zákazníků. Firmy se s využíváním technologií snaží přinášet do nakupování zážitek, ale k tomu potřebují získat důvěru zákazníků.   
V roce 2017 se podle dat Českého statistického úřadu zvýšily maloobchodníkům tržby napříč celým segmentem – ve specializovaných prodejnách s nepotravinářským zbožím o 8,4 procenta, tržby za prodej pohonných hmot o pět procent a potravin o dvě procenta. Dále tržby za oděvy a obuv o deset procent, za počítačové a komunikační zařízení o 9,6 procenta, za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 8,2 procenta, za výrobky pro domácnost o 5,7 procenta a za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o 3,1 procenta.
Nejvíce však rostl internetový prodej, který pokořil v ročních tržbách hranici sto miliard korun a dosáhl růstu 21,4 procenta. Ve zlepšujících se výsledcích se odrážejí rostoucí příjmy a pozitivní očekávání spotřebitelů.
Technologie mění vše od základu
Hlavním aktuálním trendem je bezesporu vstup digitálních technologií do maloobchodu, zejména pak do internetového byznysu. „Nové technologie maloobchod v jistém smyslu zcela mění. Otevírají například široké možnosti ke komunikaci se zákazníkem přímo v obchodě, ať už ve virtuálním, nebo fyzickém. Technologie také pomáhají firmám vstupovat přímo do životů jejich zákazníků,“ shrnuje trendy Lukáš Vršecký, CEO e-commerce společnosti Rondo.cz. Je patrné, že firmy, které dokážou nové technologické trendy využít, a přinesou tak zákazníkům lepší služby, uspějí a získají zásadní náskok.
Aktuální trend: personalizace
Nástup technologií přináší do nakupování zboží a služeb nové fenomény. Nejmarkantnější je rostoucí důraz spotřebitelů na služby na míru, které již technologie bez problémů umožňují vytvořit. K vytvoření přístupu a služby na míru však firmy potřebují od zákazníků hodnověrná data a informace. Ty zatím zákazníci paradoxně – zejména v obavě o bezpečí svého soukromí – příliš nechtějí poskytovat.
Éra budování důvěry
„Aby tedy maloobchodní firmy mohly růst a přinášet nové služby na míru, a zvyšovat tak spokojenost zákazníků, musí je dobře znát. Potřebují mít od nich pravidelný přísun osobních informací, a ty získají pouze od lidí, kteří jim věří,“ doplňuje Vršecký z Rondo.cz. A dodává: „Máme aktuální zkušenost, že pokud důvěryhodná firma nabídne vhodným a zábavným způsobem za informace zákazníkovi odměnu, ten svá data pak rád sdílí.“
Jako hlavní úkol nyní tedy před maloobchodními firmami vyvstává budování silné a důvěryhodné značky, která je spotřebitelům garancí férového přístupu.
TZ Rondo.cz


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

V Praze se na konferenci FinTech Roadmap´24 opět sejdou největší osobnosti česko-slovenské FinTech scény

18.04.2024, Autor: red

Prostory Václavák 22 v Praze budou ve čtvrtek 16. května hostit největší české a slovenské experty v oblasti finančních technologií. V rámci třetího ročníku businessové konference FinTech Roadmap´24 se na jednom místě potkají zakladatelé, C-level a nadšení zaměstnanci FinTechů, zástupci technologicky zaměřených bank i řada start-upistů.

Křest knihy Untypical na akci ČESKO BĚŽÍ MODŘE

27.03.2024, Autor: red

RÁDI BYCHOM VÁS POZVALI NA KŘEST KNIHY ATYPICKÝ, KTEROU VYDÁVÁME KE SVĚTOVÉMU DNI ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O AUTISMU 2. DUBNA A KE KAMPANI ČESKO SVÍTÍ MODŘE A ČESKO BĚŽÍ MODŘE. KNIHU NAPSAL PETE WHARMBY, PEDAGOG A SPISOVATEL NA SPEKTRU AUTISMU, OTEC MALÉ DCERY. AUTISMUS MU BYL DIAGNOSTIKOVÁN VE 34 LETECH. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

PVK zvou na prohlídku čistírny odpadních vod Kbely

19.03.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace nabídnou v sobotu 13. dubna komentovanou prohlídku čistírny odpadních vod Kbely. „Vstup je zdarma, ale nutná je REGISTRACE na webových stránkách www.pvk.cz,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.

FTN a Pražské vodovody a kanalizace představili projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod za použití unikátních technologií, a to díky Norským fondům! 

17.02.2024, Autor: red

Fakultní Thomayerova nemocnice (FTN) a Pražské vodovody a kanalizace (PVK) představili společný projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod (OV) s využitím unikátních technologií, které budou poprvé použity ve zdravotnickém zařízení v ČR. Projekt byl finančně podpořen díky Norským fondům prostř. SFŽP (Státní fond životního prostředí ČR) částkou 23 099 715 Kč. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama