Apogeo
Reklama

Mladí lidé do dvaceti pěti let si nejčastěji pořizují škodovku

24.02.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mladí lidé do dvaceti pěti let si nejčastěji pořizují škodovku

Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu.

Nejčastěji volí tradiční českou značku mladí řidiči, ale s postupem věku jejich zájem přechází i na jiné modely.
Mladí lidé do 25 let v průměru za vůz utratí 144 230 korun, zákazníci ve věku 45 až 54 let pak 199 595 korun. Vyplynulo to z dat společnosti AAA AUTO. Nejvíce do automobilů investují zákazníci ve věku 45 až 54 let, a to v průměru 200 tisíc korun, mladí utratí za vůz o téměř 29 tisíc korun více než před pěti lety. Jeden z největších prodejců automobilů ve střední a východní Evropě, který v loňském roce jen v České republice prodal téměř 47 tisíc vozů, přinesl zajímavou statistiku srovnávající trendy nákupu dle věku zákazníků.
„Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po prověřené české značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlížejí na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.
Díky dobré ekonomické situaci jsou zákazníci do automobilu ochotni obecně více investovat. Průměrná cena aut, která si pořizují zákazníci ve věku do 25 let, stoupla za posledních pět let o 28 710 korun, ve věkové skupině 45 až 54 let je cena vyšší dokonce o 43 265 korun. Více než čtvrtina zákazníků největšího prodejce ojetých automobilů u nás je ve věku 35 až 44 let. Třetina těchto zákazníků volí auto ve verzi kombi, 28 procent ve verzi hatchback a 13 procent SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 procent), s manuální převodovkou (86 procent) a ve stříbrošedé barvě (23 procent).
Druhou nejpočetnější skupinu zákazníků AAA AUTO tvoří lidé starší 55 let (24 procent), jejichž počet vzrostl nejvýrazněji, a to o 59 procent. Nejoblíbenější verzí auta jsou varianty hatchback (38 procent), kombi (20 procent) a SUV (16 procent). Necelé dvě třetiny  těchto zákazníků volí auto v benzinové variantě, 89 procent v manuálu a 20 procent ve stříbrošedé barvě.
Přestože zákazníci ve věku do 25 let tvoří jen něco málo přes 10 procent zákazníků AAA AUTO, jejich počet za posledních pět let významně vzrostl, a to o více než čtvrtinu. Mladí lidé jsou největším zastáncem české značky Škoda a nejčastěji si vybírají vozy ve verzi hatchback (44 procent) a kombi (32 procent). I u této skupiny zákazníků výrazně vzrostl zájem o SUV, a to za pět let téměř třikrát. Nejčastěji tito zákazníci vybírají vozy s dieselovým motorem (51 procent), ve stříbrošedé barvě (23 procent) a manuálu (89 procent).
Preference modelů automobilů v síti autocenter AAA AUTO podle věku v roce 2017:

do 24 let

25–34 let

35–44 let

45–54 let

od 55 let

1

Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Fabia

2

Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Octavia

3

Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Škoda Yeti

4

Volkswagen Golf Ford Focus Ford Focus Ford Mondeo Ford Focus

5

Ford Focus Škoda Superb Škoda Superb Ford Focus Hyundai i30

6

Škoda Superb Volkswagen Golf Ford Mondeo Škoda Superb Volkswagen Passat

7

Ford Mondeo Ford Mondeo Hyundai i30 Volkswagen Golf Renault Megane

8

BMW 3 Hyundai i30 Volkswagen Golf Hyundai i30 Hyundai i20

9

Audi A4 Renault Megane Volkswagen Touran Renault Megane Hyundai ix20

10

Renault Megane Kia Ceed Renault Megane Škoda Yeti Škoda Superb


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

V Praze se na konferenci FinTech Roadmap´24 opět sejdou největší osobnosti česko-slovenské FinTech scény

18.04.2024, Autor: red

Prostory Václavák 22 v Praze budou ve čtvrtek 16. května hostit největší české a slovenské experty v oblasti finančních technologií. V rámci třetího ročníku businessové konference FinTech Roadmap´24 se na jednom místě potkají zakladatelé, C-level a nadšení zaměstnanci FinTechů, zástupci technologicky zaměřených bank i řada start-upistů.

Křest knihy Untypical na akci ČESKO BĚŽÍ MODŘE

27.03.2024, Autor: red

RÁDI BYCHOM VÁS POZVALI NA KŘEST KNIHY ATYPICKÝ, KTEROU VYDÁVÁME KE SVĚTOVÉMU DNI ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O AUTISMU 2. DUBNA A KE KAMPANI ČESKO SVÍTÍ MODŘE A ČESKO BĚŽÍ MODŘE. KNIHU NAPSAL PETE WHARMBY, PEDAGOG A SPISOVATEL NA SPEKTRU AUTISMU, OTEC MALÉ DCERY. AUTISMUS MU BYL DIAGNOSTIKOVÁN VE 34 LETECH. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

PVK zvou na prohlídku čistírny odpadních vod Kbely

19.03.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace nabídnou v sobotu 13. dubna komentovanou prohlídku čistírny odpadních vod Kbely. „Vstup je zdarma, ale nutná je REGISTRACE na webových stránkách www.pvk.cz,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.

FTN a Pražské vodovody a kanalizace představili projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod za použití unikátních technologií, a to díky Norským fondům! 

17.02.2024, Autor: red

Fakultní Thomayerova nemocnice (FTN) a Pražské vodovody a kanalizace (PVK) představili společný projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod (OV) s využitím unikátních technologií, které budou poprvé použity ve zdravotnickém zařízení v ČR. Projekt byl finančně podpořen díky Norským fondům prostř. SFŽP (Státní fond životního prostředí ČR) částkou 23 099 715 Kč. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama