e-news.cz - kurzy
Reklama

GDPR se dotkne osmi z deseti firem, polovina není připravena

09.03.2018, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
GDPR se dotkne osmi z deseti firem, polovina není připravena

Takřka každá druhá česká firma stále není připravena na chystané obecné nařízení pro ochranu osobních údajů svých zákazníků (ale také

zaměstnanců či dodavatelů), takzvané GDPR. Zmíněné nařízení začne platit pětadvacátého května tohoto roku. Ačkoli každý třetí podnik si je vědom toho, že je nutné změnit systém práce s osobními údaji zákazníků, pouze jeden z deseti je na nastávající zpřísnění připraven. Vyplývá to z šetření společnosti O2, které proběhlo mezi více než dvěma tisíci českými firmami.
Technologický ředitel O2 Jan Hruška uvedl, že průzkum mezi českými firmami je v O2 trochu vyděsil. „Polovina podnikatelů si myslí, že se jich GDPR vůbec netýká. Z podrobné analýzy ale vidíme, že reálný dopad GDPR pocítí až 80 procent firem.“
Třetina firem, která si potřebu zajistit soulad s GDPR uvědomuje, nechává přípravu na poslední chvíli. Více než polovina z těchto společností (52 procent) plánuje přípravu na měsíc březen, 20 procent firem se přípravě na GDPR bude věnovat v dubnu a v květnu a s žádnou přípravou nepočítá 18 procent českých podniků. Takřka každá třetí firma nadále předpokládá, že na zajištění svých procesů v souladu s GDPR vynaloží více než 20 tisíc korun, téměř polovina podniků neví, kolik je to bude stát, a 13 procent nepočítá s žádným dalším nutným nákladem.
Nařízení GDPR se dotkne každého, kdo shromažďuje či zpracovává osobní data Evropanů, včetně společností a institucí mimo území Evropské unie působících na evropském trhu. Půjde jak o firmy a instituce, tak i o jednotlivce (např. živnostníky), kteří pracují s osobními údaji zaměstnanců, zákazníků, klientů či dodavatelů. Výrazně se dotkne například e-shopů, hotelů, cestovních kanceláří nebo společenství vlastníků bytových jednotek. České firmy mají povinnost tuto regulaci respektovat, v opačném případě jim budou hrozit výrazné pokuty (až půl miliardy korun nebo do čtyř procent z ročního celosvětového obratu).


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama