e-news.cz - kurzy
Reklama

Jsou Youtubeři jen pro mladé? Nebo i třeba pro maminky?

27.06.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jsou Youtubeři jen pro mladé? Nebo i třeba pro maminky?

Každá generace má své, a tak zatímco v šedesátkách si celý svět ujížděl na Beatles a v devadesátkách jsme všichni

hrdě nosili šusťákovky, dnešnímu světu jednoznačně vládne jiný fenomén, a to jsou Youtubeři. Jedná se o jakési novodobé idoly, které jsou mladým blíže než celebrity z dob minulých. Mohou sledovat jejich život prostřednictvím videí na Youtube nebo fotek na Instagramu a povídat si s nimi v komentářích jako s kamarády. Jsou ale Youtubeři záležitostí pouze mladé generace nebo dokážou zaujmout také starší „dospěláky“?
Fenomén Youtuberů je spojen zejména s tzv. generací Z, což je skupina populace narozená od poloviny 90. let a později. Tito lidé v podstatě vyrostli s mobilním telefonem v ruce a internetem na dosah. S technologiemi jim to jde lépe a přirozeněji než generaci jejich rodičů a orientovat se ve stále rychlejším rozvoji a novinkách jim jde samo od sebe. Právě oni jsou často cílovou skupinou Youtuberů, které vnímají jako své kamarády, sledují jejich životy a mnohdy se jimi nechají i inspirovat či ovlivňovat, podobně jako tomu je mezi nejlepšími přáteli z reálného světa.
Od módy po počítačové hry
Youtubery a jejich kanály pak můžeme rozdělit podle jejich zaměření na módní neboli fashion, které se zabývají módou a kosmetikou a jedná se převážně o dámy, cestovatelské či o vaření. Dále pak existuje nespočet herních videí, kde diváci sledují, jak Youtuber hraje počítačové hry. Setkat se můžeme také s různými pranky neboli vtípky, kde si Youtubeři natáčí, jak si dělají legraci z ostatních, často jde o zábavu, která je docela na hraně. Spousta kanálů je také zaměřena obecně a jednoduše mapuje život daného člověka. Sami Youtubeři jsou ve velké míře zástupci právě generace Z, najdou se však i starší, výjimkou nejsou mileniálové.
Youtube pro maminky i cestovatele
Jakýmsi typem Youtube kanálů, který nejspíše zástupce generace Z ani neosloví, jsou kanály zabývající se mateřstvím, kterých je spousta. Maminky si zde předávají tipy, sdílejí své problémy, podporují se a spojují se s jinými maminkami. Zde tedy opravdu můžeme říci, že Youtubeři nejsou pouze pro mladé v případě, že těmi mladými myslíme generaci Z.
Rovněž kanály zabývající se gastronomií mohou zaujmout starší generace spíše než puberťáky. Mohou být jistou náhradou za kuchařské televizní show, které se v minulosti těšily velké oblibě. Starší publikum mají také cestovatelská videa, zejména proto, že mladší generace cestují ještě ve velké míře s rodiči. Ale stále je to malé procento kanálů pro tento segment v rámci českého YouTube.
Youtubeři jsou zkrátka fenoménem, který alespoň částečně oslovuje téměř všechny generace. A protože si toho všimly i firmy, stal se z Youtuberování v posledních letech vcelku výdělečný byznys. Značky nabízejí Youtuberům peníze za umístění svých produktů do videí a často jde o nemalé částky. Nic ale není jen tak. Vždycky je špatně a jde poznat, když je to na sílu. Aby spolupráce byla přirozená a pro všechny zúčastněné prospěšná, je třeba, aby si Youtuber a značka vzájemně pomohly. Ideální situace je, když se jedná o produkt, který Youtuber sám od sebe využívá, má jej v oblibě, nebojí se to přiznat a doporučit jej. Taky je fajn, když značka pomůže Youtuberovi v realizaci jeho vlastního projektu.
Právě spolupráce se značkami se také může lišit v závislosti na cílové skupině, jinak bude Youtuber ukazovat produkt patnáctiletému hráči počítačových her a jinak třicetileté mamince. Samozřejmě se také bude jednat o jiné produkty, proto by značky měly při zamýšlené spolupráci pečlivě uvážit, jaký Youtuber je právě pro ně ten pravý.
Matěj Kretík, Bookin Agency, www.bookinagency.cz


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama