Apogeo
Reklama

Spíš než k moři začínají Češi jezdit o dovolené na hory

27.06.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Spíš než k moři začínají Češi jezdit o dovolené na hory

Devět z deseti Čechů, kteří berou dovolenou do vlastních rukou a cestují na ni autem, bude cestovat po své vlasti.

Dvě třetiny těch, kteří využívají auto jako dopravní prostředek na dovolenou, pak jezdí autem do zahraničí za poznáním a polovina míří autem k moři.
Jak ukázal aktuální průzkum pojistné služby Suri realizovaný agenturou Perfect Crowd na vzorku 510 respondentů autem na dovolenou v rámci České republiky v posledních dvou letech vyrazila drtivá většina lidí (92 procent), přičemž tuzemskou dovolenou se v rámci výzkumu myslel jakýkoliv pobyt mimo vlastní chatu či chalupu.
Velké množství lidí vycestovalo v posledních dvou letech autem také do zahraničí. Za památkami či kulturou to byly skoro dvě třetiny (65 procent) Čechů, více než polovina (53 procent) pak jela k moři. Ukazuje se, že velmi populární jsou ale i letní pobyty na horách (40 procent).
Nárůst obliby letních pobytů na horách nás vedl k tomu, že jsme naše pojištění Suri hory, které původně vzniklo jako speciální pojistný produkt pro zimní lyžařské pobyty, upravili do letní podoby. Obsahuje nejen léčebné výlohy do 5 milionů korun, ale i v době letních pobytů hradí zásah horské služby, s čímž běžné cestovní pojištění nepočítá. Stejně tak pokud dojde ke zničení nebo odcizení sportovního vybavení, je škoda kryta touto pojistkou,“ říká Pavel Jechort, ředitel Suri a dodává, že v rámci Suri hory lze sjednat i asistenci pro nehodu nebo poruchu auta. „Vůz odtáhneme do České republiky a klient získá po dobu dovolené náhradní vozidlo,“ poznamenává Pavel Jechort.
Cestujeme bez cestovky
Velká část lidí byla v posledních dvou letech na dovolené opakovaně – v případě tuzemské dovolené více než jednou vyrazily dvě třetiny Čechů (66 procent), do zahraničí za památkami či kulturou opakovaně vyjela třetina Čechů (33 procent) a k moři necelá čtvrtina (23 procent).
Ačkoliv drtivá většina Čechů, kteří jezdí na dovolenou autem, kombinují cesty v rámci České republiky a do zahraničí, existuje menšina (8 procent), která silně preferuje zahraniční dovolené a v posledních dvou letech vůbec nebyla autem na tuzemské dovolené.
I když autem na dovolenou cestují všechny generace, přeci jen nejčastěji tuto formu volí mladší lidé do 30 let. Mladí lidé, kteří se vydávají autem na dovolenou do zahraničí, preferují poznávací dovolené, tedy cesty za kulturou a památkami. Rodiny s dětmi naopak relativně častěji cestují autem k moři.
S cestování autem se rovněž pojí otázka, jak si zajistit ubytování. Nejčastěji si lidé ubytování domlouvají sami, bez zprostředkování cestovkou a to tak, že se buď dohodnou napřímo (73 procent) nebo využijí zprostředkující stránky jako Booking.com (65 procent). Zprostředkující stránky typu Booking.com jsou populární zejména u mladých lidí do 30 let, ale i starší lidé tento typ zajištění ubytování začínají využívat. Kombinace cestování na dovolenou autem a zajištění ubytování přes cestovní kancelář není příliš častá. Pravidelně jí využívá pouze necelá pětina Čechů (18 procent), kteří cestují autem na dovolenou.
Výzkum provedla agentura Perfect Crowd na vzorku 510 respondentů 18 až 60 let, reprezentativní podle pohlaví, věku, vzdělání, regionu a velikostí místa bydliště. Dotazováni byli lidé, kteří během posledních dvou let jeli alespoň jednou autem na dovolenou.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Česká republika má rekordních 10,9 milionů obyvatel

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V roce 2023 se narodilo pouze 91 149 dětí, což bylo o 10 150 dětí méně než v roce 2022. Jelikož počet zemřelých převýšil počet narozených, tak došlo k přirozenému úbytku počtu obyvatel v naší zemi o 21 646 lidí.

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Maloobchod je zřejmě konečně na cestě vzhůru

13.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku oproti předchozímu měsíci reálný nárůst o 1,0 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 2,4 %. To lze označit za příjemné překvapení, když trh větřil růst podstatně umírněnější (0,5 %). Jedná se již o čtvrtý měsíc v řadě, kdy se tržby meziměsíčně zvýšily, což lze interpretovat jako znamení, že se spotřeba domácností konečně odrazila ode dna.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace rychle brzdí. Mnozí se začínají bát deflace

12.03.2024, Autor: Z blogosféry

Český statistický úřad zveřejnil data o únorové inflaci. Spotřebitelské ceny meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami v oddíle doprava a v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v únoru o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu.

Reálné mzdy rostou, byť meziročně zůstávají v minusu

05.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná hrubá měsíční mzda v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně narostla o 6,3 % a dosáhla tak hodnoty 46 013 Kč (medián činil 39 685 Kč). V reálném vyjádření, tedy po očištění o 7,6% inflaci, ovšem průměrná mzda naopak poklesla o 1,2 %. Tento výsledek byl nepatrně horší, než čekal trh (-1,1 %) a naopak nepatrně lepší, než předpokládala Česká národní banka (-1,3 %).

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama