Apogeo
Reklama

Dlužníci, kteří nesplácejí, si nevybírají věřitele podle reklamy

27.07.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Dlužníci, kteří nesplácejí, si nevybírají věřitele podle reklamy

Lidé, kteří jsou v problémech se splácením úvěrů, si poskytovatele půjčky nevybírali podle reklamy.

Hledali na internetu, nebo dali na doporučení známých. Rozhodovala pro ně rychlost a snadnost procesu při získání půjčky. Podle průzkumu společnosti M.B.A. Finance, která spravuje pohledávky finančních institucí, ovlivnily televizní spoty a reklama nabízející úvěry jen devět procent neplatičů.
Kde si půjčit peníze, hledalo více než 60 procent dlužníků na internetu. A webové srovnávače finančních produktů, jako zdroj informací pro možnost konsolidace půjček, uvedla více než třetina dotazovaných. Dalších 23 procent neplatičů ovlivnilo ve výběru poskytovatele půjčky doporučení od známého. Pouze devět procent respondentů potvrdilo, že se o půjčce dozvědělo z reklamy z médií, internetu a venkovních reklamních ploch. A další čtyři procenta respondentů uvedla, že přijali nabídku půjčky, se kterou je někdo přímo oslovil. Nabídka jim přišla výhodná, a tak využili příležitost k vylepšení života na dluh. Zbytek oslovených neplatičů nedokázal určit dominantní důvod, podle kterého volil poskytovatele úvěru.
Domnívám se, že zákaz televizní reklamy na finanční produkty objem zadlužení radikálně nesníží. Hlavním příčina, která vrhá hodně lidí do dluhové pasti, je touha vlastnit a spotřebovávat spoustu věcí, které jsou nad možnosti jejich příjmů. Působí na ně společenské tlaky a pro uspokojení ega chtějí mít minimálně to, co mají ostatní. Aby je zákonodárci ochránili před dluhy, museli by zakázat celou konzumní společnost, a to by ani Orwell nevymyslel. Na konzumu je dnes založeno ekonomické fungování našeho světa a rapidní snížení spotřeby by způsobilo kolaps. Velké hospodářské krize nám to už několikrát ukázaly,“ komentoval návrh zákona omezujícího reklamu na půjčky Jakub Zetek, provozní ředitel M.B.A. Finance.
Přes tři čtvrtiny těch, kteří nesplácejí úvěr, volili poskytovatele podle přísnosti podmínek ověřování bonity klientů. Přednost dávali úvěrům nezajištěným zástavou nebo ručitelem. Velkou roli hrál také čas, za který měli peníze k dispozici. Naopak místo sídla poskytovatele vnímali dlužníci jako nepodstatné. Shodně tvrdili, že sledovali výši úrokové sazby. A polovina dotázaných potvrdila, že si byli vědomi, že výrazně přeplatí vypůjčenou částku. Ovšem čtyři pětiny dotazovaných dlužníků neuměli odpovědět, co je RPSN, nebo o kolik procent půjčku přeplatí.
Zákonodárci by se měli zaměřit na systematické zvyšování finanční gramotnosti obyvatel, postihování lichvy a případně dořešení insolvenčního a exekučního zákona. Protože předlužené osoby s vícenásobnou exekucí nebudou nikdy schopny dluhy splatit. A do konce života se budou pohybovat v šedé zóně ekonomiky a ve statistikách budou nadále figurovat stovky tisíc exekucí, které se zbytečně navyšují o další nevymahatelné náklady,“ doplnil Jakub Zetek, provozní ředitel M.B.A. Finance.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama