Apogeo
Reklama

Influenceři ve službách politiky? Hitem jsou ti lokální

25.07.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Influenceři ve službách politiky? Hitem jsou ti lokální

Využívání influencerů pro podporu značky v byznysu je záležitost stará jako marketing samotný.

Šperky a filmové hvězdy, cigarety a lékaři, muzikanti a hudební nástroje, kosmetika a modelky… Prakticky jakýkoli produkt, na který si vzpomenete, využívá buď tváří a jmen celebrit nebo alespoň někoho známého a vlivného v dané komunitě.
Ne jinak je tomu i v politice. Například taková Marilyn Monroe byla pro JFK nejen milenkou, ale i jakýmsi politickým doporučením pro fanoušky. Dnešní doba navíc nabízí mnohem více možností a také podob influencerů a jejich testimonials. Nikoho proto dnes nepřekvapí politická angažovanost více či méně profláklých tváří internetu. Ať už se do podpory politických subjektů pustí sami od sebe nebo po oslovení něčího tiskového oddělení, tento trend můžeme sledovat na svých sociálních médiích stále častěji. Sázka na tuto kartu s sebou ale nese jistá rizika, s nimiž jako politik nebo jeho PR zástupce musíte nutně počítat.
Pokud si vyberete influencera, jehož cílová skupina jsou děti mezi 10–15 lety, nesmíte zapomenout na to, že vaše nejbližší šance jsou sněmovní volby v roce 2021. (A také na to, že cílit na takto malé děti není úplně košer.) Ovšem vzhledem k tomu, že nás čekají pravidelné každoroční volby až do roku 2030 – s výjimkou roku 2027 – možná to až tak špatný tah přece jen nebude. Budovat povědomí o tom, že volby jsou důležitou součástí parlamentní demokracie, by měly chtít především ty strany, které o udržení tohoto systému stojí. Různí nedemokratičtí aktivisti pak mohou směle pokračovat ve vyvolávání paniky pomocí šíření poplašných zpráv a hoaxů.

Aby to nebyl úplný propadák…

Jedním z nejdůležitějších kritérií by měla být pověst influencera nejen mezi jeho vlastními fanoušky, ale i potenciálními voliči vaší strany. Ač se snažíte oslovit nové, nerozhodnuté nebo cizí voliče, obzvlášť u influencerů je potřeba si dát pozor, aby se vám kampaň nezvrhla a nezpůsobila absolutní propad nejen u těch, na koho jste cílili původně. Své o tom ví například ODA s velmi nepodařenou spoluprací s kontroverzním Mike Je Pán. Smršť výsměchu na Facebooku straně na preferencích rozhodně nepřidala.
Velkým hitem jsou v současné době mikroinfluenceři, kterých se kolem nás objevuje čím dál více. Je vaším cílem politika na lokální úrovni? Pak se nesnažte ulovit Kovyho, Hoggyho, Leoše Mareše nebo Shopaholic Nicol. Oslovte někoho místního, někoho, kdo bude rozumět problémům i lidem ve svém okolí. I to je jeden z nejlepších způsobů, jak dobře zapůsobit a dát najevo, že vám na vašich voličích opravdu záleží. Ať už je to barista z pražských Vinohrad, barber z Brna nebo gamer z Olomouce.

Totální nezájem?

Aktuálně je v České republice hned několik osobností a projektů, které se právě spojení mladých lidí a politiky věnují. Jedním z těch nejúspěšnějších je bezpochyby Dominik Feri s více než 87 tisíci followery na Instagramu a stovkou tisíc sledujících na Facebooku. Zájem v poslední době vzbudily i Tvoje poprvé! nebo iniciativa Generace s názorem. Přesto je podle průzkumu OECD, který proběhl v roce 2016, Česko zemí s nejnižším zájmem mladých o politiku. A co je vlastně tím problémem? Oproti jejich rodičům či prarodičům mladí lidé nejsou z politiky zklamaní ani znechucení, jen to prostě a jednoduše není v hledáčku jejich zájmu a aktivit. A influenceři jsou pravděpodobně tím nejlepším způsobem, jak politiku do jejich života nenásilně přivést.
Matěj Kretík, majitel talent agentury Bookin Agency


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Komentář Radomíra Jáče k údajům a detailům ohledně výkonu HDP České republiky za loňské 4. čtvrtletí a za celý rok 2023

28.03.2024, Autor: Z blogosféry

Zpřesněné údaje o výkonu české ekonomiky za loňské závěrečné čtvrtletí hlásí lepší než původně reportované výsledky HDP. Dle zpřesněných dat HDP v loňském závěrečném čtvrtletí mezikvartálně vzrostl o 0,4 % a meziročně si připsal 0,2 %, když předchozí údaje uváděly mezikvartální růst HDP 0,2 % a meziroční pokles 0,2 %.

Schmarcz: Totální zesměšnění odborů. Potřebuje je ještě vůbec někdo?

27.03.2024, Autor: Martin Schmarcz

Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili. Jako pomatený pohádkový král působí odboráři poté, co si do čela opět zvolili Josefa Středulu jehož před třemi týdny sesadili v palácovém převratu. Tato tragikomická příhoda jen dokresluje, v jak žalostném stavu je hnutí, které kdysi doslova hýbalo politikou i režimy. Čím to je?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Obchod mezi čistou a špinavou částí planety

25.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ekologické vidění světa a ekonomiky se ve vyspělých zemních prosazuje už nejméně půl století, v posledních dekádách dokonce velmi radikálně, což vyvolává silnou oponenturu. Jedni mluví o záchraně planety, jejíž zkáza je při současné produkci oxidu uhličitého neodvratná, druzí mluví o ekonomické záchraně společnosti, která se přehnanou a překotnou redukcí uhlíkové stopy ničí v samých základech svého fungování. 

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama