e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojišťovnám v Česku začíná pomáhat umělá inteligence

26.08.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pojišťovnám v Česku začíná pomáhat umělá inteligence

Pojišťovnám v Česku začíná pomáhat umělá inteligence.

V následujících třech letech plánují tři čtvrtiny pojistitelů využít ve velké míře umělou inteligenci k automatizaci úkolů, vyplývá ze studie společnosti Accenture. Na zpracovávání stále většího množství dat už totiž referenti nestačí. Umělá inteligence (AI) může pomoci při určení výše pojistného, tarifikaci produktů nebo urychlení postupů po vzniklé škodě.
Význam má zejména u činností, které mají jasná pravidla a lze je standardizovat, například schvalování pojistných smluv či likvidace pojistných událostí,“ uvedla mluvčí České asociace pojišťoven Monika Bártlová. Podle Evy Svobodové z pojišťovny UNIQA je AI schopna vyhodnotit, jaký článek či okamžik z těchto standardních procesů vybočuje a dávat takové jevy na stranu pro „lidské“ expertní zpracování.
Tím, že je robotizace využívána v oblastech jednoduché a rutinní činnosti, šetří kapacitu našich odborníků, kteří se tak mohou věnovat činnostem, které mají pro klienty větší přidanou hodnotu,“ upozornila Ivana Buriánková z České pojišťovny. Ta využívá například platformu, která v call centru pomáhá s přepisy hovorů do textu, umožňuje tak efektivní a rychlou orientaci v datech a jejich analýzu.
V analýze takzvaných big dat je podle Svobodové velký prostor pro zapojení AI hlavně při zpracování velkých objemů dat o klientech, autech a škodách za dlouhá časová období. Analýzou těchto dat se zjišťují parametry, které ovlivňují cenu pojistného.
Například ani ve zdánlivě triviálním produktu povinného ručení nebudou mít zákazníci stejného věku se stejným autem už dnes identickou sazbu, protože do tarifikace zapojuje UNIQA okolo 20 různých parametrů s vlivem na cenu,“ vysvětlila Svobodová. Současně tím naráží na limity využití AI, protože některé produkty nelze příliš zjednodušit a vyžadují individuální obsluhu klienta.
Podle oslovených pojišťoven AI pomáhá také k odhalování pojistných podvodů. Jakým způsobem však většinou nechtějí prozrazovat. Obecně jde o algoritmy, které v datech odhalují podezřelé vzorce a upozorňují na to, že je něco v nepořádku.
Vlastimil Divoký z ERV evropské pojišťovny míní, že limity AI v pojišťovnictví jsou neomezené za předpokladu, že vždy na začátku bude mít pojišťovna dostatečně kvalitní odborníky, kteří nastaví správná základní východiska a procesy a budou umět číst v datech.
Podle nedávné studie společnosti Accenture tvrdí 52 procent dotázaných top manažerů v pojišťovnictví, že spolupráce jejich zaměstnanců s inteligentními technologiemi je důležitá k dosažení strategických cílů. Současně ale čtvrtina z nich uvedla, že pouze jeden ze čtyř jejich zaměstnanců je připraven s inteligentními technologiemi pracovat.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama