e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak zaujmout mileniály? Pomůže silný a reálný příběh

24.09.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak zaujmout mileniály? Pomůže silný a reálný příběh

Kdo jsou to vlastně ti mileniálové? Jde o generaci lidí, kteří se narodili před přelomem tisíciletí.

Toto období se většinou datuje zhruba od roku 1983 do poloviny 90. let, někdy se uvádí až do roku 2000. Jinak jsou nazýváni také jako generace Y. Když mileniálové vyrůstali, technologie ještě nebyly tak rozvinuté, na rozdíl od následující generace Z tak netrávili svůj čas online od útlého dětství. Dá se říci, že mileniálové rostli zároveň s technologiemi.
 
Moderní technologie jsou jim tak velmi blízké, sociální sítě využívají naplno a život si chtějí především užít.
Zaujmout mileniály je čím dál těžší. Není to úplně ztracená generace, jak si část jejich rodičů, učitelů nebo starších kolegů myslí. Jde o sebevědomé osoby, které si dokážou jít za svým. Informace pro ně velmi rychle stárnou, a navíc mají pocit, že všechno a všechny znají, všechno ví (líp) a všude byli. A kde nebyli, tam brzo pojedou, protože to mají ve svém bucket listu hned u kariéry digitálního nomáda. Abychom věděli, jak mileniála zaujmout, musíme nejprve pochopit, jaký je.
Pracovní život
Práce je pro něj důležitá, potřebuje, aby jej bavila a na rozdíl od předchozích generací pro něj není jen zdrojem financí. V práci se chce realizovat, je-li dobře motivován, umí podávat skvělé výkony a jít si za svým. Na druhou stranu však nemá rád, když prací trpí jeho osobní život. Nechce pracovat 12 hodin denně, chce mít čas a užívat si.
Osobní život a vztahy
Dostudovat, mít svatbu, založit rodinu – na takový postup byly zvyklé předchozí generace. Mileniálové jsou první generací, která k životu přistupuje jinak. Daleko častěji žijí jako singles, než se usadí, chtějí toho zažít co nejvíce. Cítí, že žijí ve světě nepřeberných možností a nechtějí sázet na první kartu. Někteří dokonce dlouhodobé vztahy nevyhledávají vůbec. Důležitý je pocit svobody.
Volný čas
Volný čas je pro mileniály velmi důležitý, chtějí mít dostatek času na své koníčky, chtějí se bavit a trávit čas se svými přáteli. Oproti generaci svých rodičů mají možnost cestovat a naplno toho využívají.
Jídlo
Mileniálové jsou generací, pro kterou je důležité stravování. Bylo prokázáno, že tato skupina lidí utratí za jídlo daleko větší procento svých příjmů než předchozí generace. Zajímá je zdravý životní styl a lokální potraviny. Rádi se stravují v restauracích. Jde o generaci gurmánů, vyhledávají trendy bistra a kavárny, s jídlem se rádi chlubí a fotí si jej na Instagram. Oproti předchozím generacím pijí více kvalitní kávy a méně se vyhýbají alkoholu.
Móda
Odívání je pro mileniály důležitou součástí života. Snaží se, aby je to, co si oblékají, charakterizovalo a vyjadřovalo jejich postoje. Mnoho z nich dává přednost udržitelné módě, oblečení s příběhem a oblíbené jsou i second handy. Trendy sledují na sociálních sítích a o módě mají přehled.
Co mileniála zaujme?
Mileniál ve velkém nakupuje přes internet, a to nejen elektroniku, či módu, ale v dnešní době například i běžné potraviny. Nejvíce ocení rychlost, při nákupu nemá rád zbytečné složitosti a dlouhé vyplňování formulářů. Má-li otázky či problém se zakoupeným produktem, očekává rychlou komunikaci a řešení. Nenechá se opít rohlíkem a dokáže být velmi kritický.
Chcete-li mileniály zaujmout jako značka, pomůže vám silný a reálný příběh, otevřenost a inovativní přístup. Mileniálové také očekávají, že s nimi budete jednat individuálně, hromadná komunikace na ně nefunguje. Také se nevyplatí na ně tlačit, potřebují svůj prostor. Mileniálové mají rádi značky, které mají jasné poslání, jsou autentické a komunikují otevřeně. Je potřeba se odlišit a nabídnout něco netradičního.
Ze značek působících u nás to s mileniály umí dobře třeba Coca-cola, jejíž úspěch tkví hlavně v tom, že tento segment podchytila brzy. V poslední době se jí vyplatila zejména spolupráce s Ester Ledeckou. Pak jde o firmy, které mají výhodu v tom, že nabízejí pro mileniály velmi atraktivní produkty, jako příklad můžu uvést z oblasti módy Queens, Footshop, Snapbacks.cz, Streetsportline.sk, Freshlabels a další. Z kosmetiky je to pak třeba Benefit Cosmetics nebo Lush specializující se na koupelové bomby, které vizuálně vypadají velmi dobře na Instagramu.
Velmi dobrou platformou pro zaujetí mileniálů jsou sociální sítě. Z vlastní zkušenosti mohu uvést facebookové příspěvky, které zaujaly na profilu Snapbacks.cz. V obou případech šlo zejména o včasné podchycení nějakého trendu či situace, která byla v danou chvíli aktuální. Například v době obliby hry Pokémon Go! jsme do naší kamenné prodejny Senovážná 6 umístili pokéstop, tuto informaci jsme zveřejnili na Facebooku a přilákali tak spoustu hráčů přímo do prodejny, ti nejlepší mohli získat slevu na nákup. Další úspěšný facebookový příspěvek u nás reagoval na módu krátkých dámských džínových šortek a lehce si vystřelil ze zpěváka Pala Habery, který podobné šortky v minulosti nosil. Jde hodně i o to představit mileniálům produkt nějakou zábavnou a neotřelou formou.
I když je trend influencerů záležitostí spíše generace Z, ani mileniály nenechávají chladnými. I zástupci této generace mají například své oblíbené bloggery, youtubery nebo instagramery. Jsou v tomto ohledu náročnější než mladší generace, obsah jim musí dávat smysl a mít přidanou hodnotu. Rádi sledují například blogy či vlogy o gastronomii či cestování, v kterých hledají inspiraci. Zde se značkám nabízí mnoho prostoru ke spolupráci s danými influencery.
Z influencerů, kteří mohou zaujmout tuto skupinu můžeme jmenovat třeba Jirku Krále, který nedávno oznámil konec na YouTube, dále Kovy, Johny Machette, Maxim Habanec. Mezi úspěšnými influencerkami to jsou pak třeba Shopaholic Nicol, Gabriela Heclová či Mariana Prachařová.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency a producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

CETA: Přehnané regulace umělé inteligence mohou poškodit evropskou konkurenceschopnost

29.03.2024, Autor: red

Digitální regulační politika Evropské unie, zejména v oblasti umělé inteligence, vyvolala rozsáhlou diskusi. Ambiciózní legislativou, jako je AI Act, se EU snaží zaujmout pozici světového lídra v oblasti etického řízení umělé inteligence. Tento přístup však vyvolává obavy ohledně jeho dopadu na inovace a konkurenceschopnost v digitálním odvětví

Komentář Radomíra Jáče k údajům a detailům ohledně výkonu HDP České republiky za loňské 4. čtvrtletí a za celý rok 2023

28.03.2024, Autor: Z blogosféry

Zpřesněné údaje o výkonu české ekonomiky za loňské závěrečné čtvrtletí hlásí lepší než původně reportované výsledky HDP. Dle zpřesněných dat HDP v loňském závěrečném čtvrtletí mezikvartálně vzrostl o 0,4 % a meziročně si připsal 0,2 %, když předchozí údaje uváděly mezikvartální růst HDP 0,2 % a meziroční pokles 0,2 %.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Schmarcz: Totální zesměšnění odborů. Potřebuje je ještě vůbec někdo?

27.03.2024, Autor: Martin Schmarcz

Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili. Jako pomatený pohádkový král působí odboráři poté, co si do čela opět zvolili Josefa Středulu jehož před třemi týdny sesadili v palácovém převratu. Tato tragikomická příhoda jen dokresluje, v jak žalostném stavu je hnutí, které kdysi doslova hýbalo politikou i režimy. Čím to je?

Švehla: Obchod mezi čistou a špinavou částí planety

25.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ekologické vidění světa a ekonomiky se ve vyspělých zemních prosazuje už nejméně půl století, v posledních dekádách dokonce velmi radikálně, což vyvolává silnou oponenturu. Jedni mluví o záchraně planety, jejíž zkáza je při současné produkci oxidu uhličitého neodvratná, druzí mluví o ekonomické záchraně společnosti, která se přehnanou a překotnou redukcí uhlíkové stopy ničí v samých základech svého fungování. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama