e-news.cz - kurzy
Reklama

Na zahraničních eshopech nakupuje skoro polovina Čechů

01.09.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Na zahraničních eshopech nakupuje skoro polovina Čechů

Češi jsou v nákupech online zkušení. Podle dat Českého statistického úřadu nakupuje na internetu celá polovina Čechů.

Podle průzkumu Rondo Data nakupuje online déle než patnáct let deset procent zákazníků internetových obchodů. Na zahraničních eshopech jich nakupuje již jedenačtyřicet procent.
Průzkum nám ukázal, že déle než 15 let nakupuje online 10 procent lidí využívajících eshopy. Dvacet osm procent respondentů tak činí 10 až 15 let. Největší skupina, 34 procent, se vyjádřila, že online nakupuje 5 až 10 let,“ informuje o výsledcích průzkumu Lukáš Vršecký, jednatel Rondo.cz.
Na zahraničních eshopech nakupuje 41 procent těch, kteří nakupují online. Dalších 16,5 procent nákup zkusilo, ale pravidelně nenakupuje. Nejčastější překážkou v online nákupu ze zahraničí je složitá komunikace v cizím jazyce, dlouhé dodací lhůty a obava z nedodání zboží.
Nejdůležitějšími vodítky pro nákup na určitém eshopu jsou pro Čechy zejména uživatelsky ověřený eshop, například Heureka.cz (32 procent), výhodné ceny (30 procent) a důvěryhodná značka (20 procent). Od nákupu naopak odradí téměř čtvrtinu lidí celková nedůvěryhodnost eshopu, drahá doprava (18 procent), nutnost platby předem (13 procent), nedostatečné informace o nabízeném zboží (13 procent) či nevyhovující dodací podmínky (11 procent).
A podle čeho se Češi rozhodují pro nákup na novém eshopu? Nejčastěji je k tomu vede jejich vlastní aktivita, kdy si jej sami vyhledají na internetu – 57 procent. Více než 20 procent dá při nákupu na novém eshopu na doporučení kolegů a 15 procent zareaguje na reklamu na internetu.
Ač je online nákup potravin dynamicky rostoucím segmentem, stále zhruba třetina Čechů má vůči němu zábrany. Dále nechceme nakupovat například erotické pomůcky (14 procent), obuv (13 procent), zájezdy a rekreační pobyty (14 procent), oblečení (6 procent), elektroniku (6 procent), kosmetiku (4 procent) nebo zboží pro děti (4 procent).
Průzkum realizovala agentura Rondo Data na vzorku 2250 respondentů z celé ČR, www.rondodata.cz


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama