e-news.cz - kurzy
Reklama

Internet je místo pro každého. Při volbách zejména pro politiky

05.10.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Internet je místo pro každého. Při volbách zejména pro politiky

Politika ovlivňuje náš život, ať už se o ni zajímáme nebo ne.

V době sociálních médií se může stát influencerem kdokoli, tak proč ne politici? Obzvlášť v době před volbami mají velkou motivaci naskočit do toho nezastavitelného kolosu, který se pomalu ale jistě stává nejen platformou pro sdílení fotek z dovolené a propagaci sebe sama. Čím dál častěji jsou social media i zdrojem informací.
Jednotlivá média se liší svým publikem, a stejně tak se na nich liší i aktivita a úspěšnost politických aktérů. Jedno je jasné: sociální média a politika se budou stále více ovlivňovat. V době sociálních médií je prakticky jakákoli lidská interakce výraznější. Do popředí se relativně snadno mohou dostat i lidé a názory, kteří by se v offline době téměř neměli šanci se prosadit. Což je pro mnoho politických subjektů bezpochyby lákavé – populismus je na vzestupu, ne-li dokonce na vrcholu.
Instagram, promarněná příležitost
Instagram je oblíbený především u mladších uživatelů, a proto není překvapivé, že tam největší úspěch slaví Dominik Feri, zástupce jejich vlastní generace. Zhruba pětkrát méně fanoušků má pak Tomio Okamura a v podobných číslech se pohybují i Marek Hilšer nebo Karla Šlechtová se svým Rambohafíkem. Z politických stran jsou na instantní fotogalerii nejsledovanější Piráti a TOP 09. Mohlo by se zdát, že je politika pro mladé publikum prostě a jednoduše nepřitažlivá, a proto nemají čeští politici dostatek důvodů se tomuto médiu věnovat. Zahraniční čísla a trendy nám spíš napovídají, že se naši představitelé neumí na této platformě pohybovat. Což je s ohledem na fakt, že pomalu dorůstá do dospělosti generace, pro kterou je tento kanál jedním ze zdrojů informací, promarněnou příležitostí.
Facebook vs. realita
Výrazně jednodušší pozici mají tradiční politici na tradičním Facebooku. Facebook má každý napříč věkovými kategoriemi i sociálními vrstvami. Jeho používání je snadné, a právě v tom se skrývá jeho síla. Ale je dobré si uvědomit, že podpora na Facebooku neznamená automaticky podporu ve volbách. Své o tom ví Tomio Okamura a jeho SPD, kteří v počtu fanoušků téměř dvojnásobně vedou nad vítězem voleb, Hnutím ANO.
Když politik tweetuje
Twitter je v česko-slovenském prostředí stále jakási výjimečná komentátorsky-informační bublina. Kromě samotných politiků tam mají vysoký počet followerů i profily politických stran a vlády. Oblíbený je tak mezi sledujícími například Úřad vlády nebo Ministerstva kultury, vnitra a zahraničních věcí. Napříč jednotlivými kanály sociálních médií se pohybujeme ve velmi různých číslech. Pokud vynecháme ty nejúspěšnější profily, pak jsme na Twitteru v desítkách tisíc followerů, na Facebooku ve stovkách tisíc a na Instagramu prakticky v jednotkách stovek až tisíců. Za zmínku také stojí dva velmi unikátní političtí uživatelé: Jiří Ovčáček a Jiří Dolejš. Jeden vynikl svou schopností stát se mluvčím sebe sama, druhý pak naprosto úctyhodným počtem téměř 29 tisíc tweetů.
Zazářit může každý
V našem poměrně subtilním politickém online prostředí najdeme několik osobností, které sice nikdy nedosáhnou na pomyslnou první metu, a přesto se dostali na výslunní. Jedním z nich je například Václav Klaus mladší, který se díky komentářům na svém blogu stal z odborníka na školství odborníkem víceméně na cokoli. Ještě před pár lety jsme s údivem a pobavením sledovali Hovory od bazénku a Lajk ve smyslu přečteno v režii Zdeňka Škromacha. Je to živý důkaz toho, jak vám internet může pomoci vyrůst, ale také vás rychle a snadno pohřbít.
Politika zprostředkovaně
Velkou úspěšnost mají napříč všemi sociálními médii komentátoři a kritici české politické scény. A není se čemu divit. Sledovat jednotlivé politiky nebo strany může být pro mnoho občanů zážitkem, kterým si nechtějí denně zvedat tlak. Stačí si vybrat osobnost, s níž souzníte, a snadno tak dostanete adekvátní porci politiky ve zkrácené a často zábavně podané verzi. Jakmile se rozhodnete si politiku dávkovat v glosách od svých oblíbených komentátorů nebo přátel, nesmíte zapomenout na to, že se uzavřete do ještě těsnější sociální bubliny.
Matěj Kretík, majitel talent agentury Bookin Agency a producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

e-news.cz - kurzy
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

Sazka reklama
Reklama

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

Apogeo
Reklama