Apogeo
Reklama

Průzkum: Digitální dovednosti dobře zvládá polovina firem

12.10.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum: Digitální dovednosti dobře zvládá polovina firem

Digitální dovednosti jsou zásadní pro dvaadevadesát procent malých a středních firem.

Klíčové jsou především v hledání nových zaměstnanců a v udržení konkurenceschopnosti. Dobře je ale zvládá necelá polovina podniků. Vyplývá to z průzkumu, který pro Asociaci malých a středních podniků uskutečnila mezi téměř sedmi sty padesáti menšími firmami agentura Ipsos.

Tři čtvrtiny malých firem využívají Facebook, na druhém místě je s téměř 30 procenty Instagram. Následuje LinkedIn (28 procent), Youtube (20 procent) a Twitter (11 procent). Třetina malých firem Facebook používá k hledání nových zaměstnanců. Sociální sítě jsou nejdůležitějším nástrojem u projektů, za kterými stojí podnikatelky.
Pětina malých firem podle výzkumu zaměstnává člověka, který se zabývá správou sociálních sítí. „V sektoru malých a středních podniků stále existuje velká poptávka po odbornících zdatných v digitálních dovednostech,“ uvedla ředitelka veřejné politiky Facebooku ve střední Evropě Gabriella Csehová. Dvěma pětinám firem Facebook pomáhá v růstu a téměř polovině z nich také oslovit zákazníky v oblastech, kde by to jinak bylo obtížné.
Sociální sítě jsou podnikateli vnímány jako druhý nejdůležitější online nástroj pro podnikání, hned po webových stránkách. „Otázkou není, jestli sociální sítě nebo jiné online kanály využít, ale spíše zda jsou tam zákazníci dané firmy a pokud ano, tak jak s nimi přes tyto kanály komunikovat,“ upozornil expert na digitální inovace asociace Filip Dřímalka.
Aktuální stav v mnoha českých firmách odpovídá statistikám digitálních dovedností obyvatel, stanovených rámcovým programem Evropské komise. V tomto hodnocení je úroveň českých obyvatel pod průměrem EU s velkými rozdíly proti nejvyspělejším státům EU. Firmy zaostávají nejvíce ve využívání aplikací v cloudu, online spolupráci a komunikaci (například s využíváním videohovorů), v práci s daty nebo v poskytování digitálních služeb svým zákazníkům. ČR je na tom naopak velice dobře v rámci eshopů a prodeje zboží přes internet.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama