e-news.cz - kurzy
Reklama

Proč GDPR nesnížilo počet otravných reklamních mailů?

15.12.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Proč GDPR nesnížilo počet otravných reklamních mailů?

ONDŘEJ ŠEVEČEK, odborník na IT bezpečnost Počítačové školy Gopas .
Nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) zpřísnilo podmínky nakládání s osobními údaji. Mnozí si od něj také slibovali, že po jeho uvedení v platnost se sníží počet otravných mailů, které zaplňují mailboxy. Ale opak je pravdou – maily chodí stále a většina služeb, které využíváme, v souvislosti s GDPR chtěla „něco“ schválit.
Počty nevyžádaných nabídek zůstaly stejné nebo dál rostou
Nařízení o ochraně osobních údajů se týká zemí EU, ale takovýto spam nerozesílají legitimní evropské společnosti, ani firmy ze zemí, kde je evropské právo vymahatelné, nebo kde jsou vůbec jakkoliv postižitelné. Tak to bylo před GDPR, a je to tak i nadále. Tyto firmy nabízejí reklamní spam svým možná už legitimním zákazníkům, kteří si u nich reklamu na svoje výrobky zakoupí. Problém je, že správcem osobních údajů je ona stínová, neviditelná, nedohledatelná a nepostihnutelná „spamovací“ společnost, a skutečná firma z reklamy o vašich osobních údajích zpravidla nic netuší. Tudíž se prostě nemáte kde domáhat spravedlnosti. Můžete si maximálně nabízený výrobek nekoupit. Tyto „spamovací“ firmy prostě sbírají kontaktní údaje a používají je podle své libovůle. GDPR vám dnes dává lepší kontrolu nad tím, jak se mohou vaše kontaktní údaje šířit, pokud je dáte nějaké legitimní zodpovědné firmě. Ale pokud tyto údaje jsou už „v systému“, máte smůlu.
Za některými nabídkami se může skrývat i útok
Cílem těchto mailů někdy není jen nabízet zboží, někdy dokonce plní úplně jiný účel. Mnohdy jde o to donutit adresáta ke kliknutí na políčko „Odhlásit odběr“ a přesměrovat ho na nějakou nebezpečnou webovou stránku; nebo ho přimět, aby si stáhnul a spustil nějaký virus.
Těchto mailů se prakticky nejde zbavit
Vyvstává otázka, jak se podobných mailů zbavit. Odpověď nikoho nepotěší – zbavit se jich nejde. Umísťování adres odesílatelů na blacklist je téměř ztráta času, protože adresy odesilatelů i domény se mění velmi často. Takže pokud jsou kontaktní údaje už „v systému“, jedinou cestou je změnit emailovou adresu. Nové údaje by potom neměly figurovat na veřejných stránkách a lidé by neměli nikomu dávat souhlas k jejich zpracování. Podle GDPR dnes už musí být souhlasy velice specifické, dobře vysvětlené a nesmí být součástí obchodních podmínek, ani jiné smlouvy. Ale bohužel existující údaje rozšířené ve spamovacích rájích, už nikdy neodstraníte.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama