e-news.cz - kurzy
Reklama

Výběr správného influencera nepodceňte. Vyhnete se ostudě

11.12.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Výběr správného influencera nepodceňte. Vyhnete se ostudě

MATĚJ KRETÍK, majitel agentury Bookin Agency a producent.
Influenceři jsou velkým marketingovým trendem současnosti, sází na ně stále více firem nejen v zahraničí, ale i u nás v Česku. Ne všechny spolupráce s influencery ale splní očekávání. Některé zůstanou zapomenuty bez úspěchu, z jiných se zase může vyklubat ostuda pro značku i samotného influencera. Jedním z kritérií úspěchu je výběr správného influencera, kdy je důležité vyhodnotit několik bodů.
Typ influencera
Typy influencerů můžeme rozlišovat podle toho, na jaké platformě se pohybují, ale také jaký druh obsahu tvoří. Nejčastějšími platformami jsou blog a sociální sítě Youtube, Instagram, případně Twitter nebo Facebook. Dále zohledňujeme, čím se influencer zabývá, co je stavebním kamenem jeho obsahu. Pokud prodáváte oblečení nebo kosmetiku, určitě sáhnete po beauty a fashion youtuberkách, hračky pro děti zase nejlépe odprezentují mama blogerky. Někdy to však není tak jednoduché a na první pohled jasné. Některé produkty se také hodí pro více typů influencerů, proto není třeba se omezovat jen na jeden sektor. Afinita neboli vhodnost influencera pro daný produkt se nedá jednoznačně určit či spočítat, ale je záležitostí zdravého rozumu.
Spolupráce s jinými značkami
Když už se vám zdá, že se influencer na základě obsahu hodí k vaší značce, nastal čas zjistit si, jak vypadají jeho spolupráce. Není na tom nic složitého, stačí si projít pár jeho příspěvků, videí, případně článků, kde pracuje s produkty jiných značek. Jak produkty v jeho videích působí, umí je kreativně odprezentovat? Samozřejmě je hůře zjistitelné, co všechno za spoluprací stálo, a na základě jedné nešťastné spolupráce nelze influencera odepsat. Také si zjistěte, jak reagují jeho fanoušci. Nejsou už třeba otrávení z velkého množství propagovaných produktů?
Počet followerů
Některé firmy jdou automaticky po influencerech, kteří mají nejvyšší počty sledujících – followerů, což se dá považovat za logické, protože se tak dá očekávat vysoký zásah. Na druhou stranu si však tito influenceři účtují nemalé částky a ve finále může jít o vyhozené peníze. Někdy je lepší vsadit na více malých ‚koňů‘ než na jednoho velkého. Snižujeme tím také riziko, které může pramenit z toho, že vše stavíme na jednom člověku. V případě více menších influencerů nás nebude tolik bolet, když spolupráce s jedním z nich nedopadne úplně podle představ.
Cena
Tento bod úzce souvisí s tím předchozím, nicméně bývá často rozhodujícím, proto je třeba jej zmínit zvlášť. Influenceři mívají své vlastní ceníky, mohou si účtovat určitou částku za jeden příspěvek či zmínku nebo za dlouhodobou spolupráci. Menší influenceři bývají ochotní spolupracovat za produkty zdarma. Ceny se obvykle odvíjejí od množství followerů. Důležité je nespoléhat na to, že vysoká cena bude znamenat vysoký účinek.
Komunikace
To, zda s daným influencerem chcete či nechcete spolupracovat, často zjistíte i z první komunikace s ním. Pokud se vše zbytečně táhne a člověku je potřeba neustále se připomínat a prosit jej o odpovědi na jednoduché emaily, asi ani od výsledku spolupráce nelze mít vysoká očekávání. Spolupracovat chcete především se spolehlivými a zodpovědnými influencery. Nezapomeňte každou spolupráci stvrdit podrobnou smlouvou.Výběr správného influencera nepodceňujte. Vyhnete se ostudě, radí odborníci
Influenceři jsou velkým marketingovým trendem současnosti, sází na ně stále více firem nejen v zahraničí, ale i u nás v Česku. Ne všechny spolupráce s influencery ale splní očekávání. Některé zůstanou zapomenuty bez úspěchu, z jiných se zase může vyklubat ostuda pro značku i samotného influencera. Jedním z kritérií úspěchu je výběr správného influencera, kdy je důležité vyhodnotit několik bodů.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama