e-news.cz - kurzy
Reklama

Mladší generace klientů vždy přinášejí nový pohled na cestování

28.10.2019, Autor: Marek Vítek

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mladší generace klientů vždy přinášejí nový pohled na cestování

Rozhovor s JIŘÍM JELÍNKEM, výkonným ředitelem Fischer Group.
Od roku 2004 je Jiří Jelínek výkonným ředitelem společnosti. V roce 2007 se investiční skupina KKCG stala stoprocentním vlastníkem Cestovní kanceláře FISCHER. V květnu 2011 došlo ke spojení Cestovní kancelář FISCHER a cestovní kanceláře NEV-DAMA. Vznikla tak největší cestovní skupina v České republice. V roce 2012 se součástí skupiny stala cestovní agentura eTravel.cz a PRIVILEQ, specialista na luxusní cestování nejmovitějších.
V čele Fischer group stojíte od roku 2004. Jak se za tu dobu změnil zákazník cestovní kanceláře a jeho nároky na dovolenou?
Proměnil se výrazně. Je mnohem zkušenější, zcestovalejší a požaduje mnohem vyšší standard služeb. Ve srovnání s dobou, kdy jsem do Fischera nastupoval, Češi mnohem víc cestují do exotických destinací. To je segment, který v posledních letech neuvěřitelně roste. Mění se také nákupní chování, čím dál důležitější roli dnes hraje online prodej.
Prodej společnosti Fischer group do rukou německé REWE je považován za největší změnu v českém cestovním ruchu za posledních několik let. Jak velké změny čekají vaše zákazníky?
Jsem přesvědčený o tom, že pro klienta to bude mít jen pozitivní důsledky. Bude si vybírat z ještě větší nabídky zejména exotických destinací za ty nejlepší ceny.
REWE vlastní i cestovní kancelář EXIM tours. Neočekáváte problémy s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, který musí ještě celou transakci schválit?
Celá transakce skutečně podléhá schválení ÚOHS, který ji momentálně posuzuje. Do rozhodnutí antimonopolního úřadu to nebudeme nijak blíž komentovat.
Další velkou událostí, tentokrát celosvětovou, je krach 178 let staré britské cestovní kanceláře Thomas Cook. Ten se dotkl stovek tisíc turistů. Jak jsou chránění klienti českých cestovek v porovnání například s klienty Thomase Cooka?
Český klient je ochráněný naprosto dostatečně, možná dokonce vůbec nejlépe v Evropě. Všechny cestovní kanceláře musí být povinně pojištěné a limit vychází z tržeb, které musí cestovní kanceláře pojišťovně hlásit. K tomu byl ještě nad rámec pojištění zřízen tzv. garanční fond.
Nedotkne se krach Thomase Cooka i pověsti cestovních kanceláří jako takových a neposílí individuální turistiku?
Řekl bych, že situace na českém trhu je naprosto odlišná. Žádná z velkých zavedených cestovních kanceláří nemá finanční potíže, které se léta táhly se společností Thomas Cook.
Jak velikým konkurentem pro cestovní kanceláře vůbec je individuální turistika, které nahrává i zatím ne příliš regulovaný rozvoj aplikací pro sdílené ubytování v kombinaci s vyhledávači levných letenek typu KIWI?
Cestovní kanceláře se samozřejmě musí přizpůsobit nové době. Jsem ale přesvědčený, že tu mají pevné místo. I my jsme schopni nabídnout klientovi zájezd flexibilně přesně podle jeho potřeb a požadavků. Umíme se přizpůsobit v termínu, délce zájezdu i třeba v kombinaci ubytování a low cost letenky. Cestovní kancelář rovněž dává garanci kvality a o zákazníky se vždy postará. Pokud si samostatně koupíte hotel a letenku, může se Vám stát řada nepříjemností, ale nikdo vám už nic nedá.
Budete se například přes Asociaci cestovních kanceláří snažit o regulaci aplikací pro sdílené ubytování?
Je to otevřená otázka, protože si myslím, že podmínky pro podnikání v cestovním ruchu by měly být pro všechny stejné. České subjekty, které tu zaměstnávají lidi a platí daně, jsou paradoxně zatíženy třeba více typy pojištění a dalších povinností. Zároveň nám ale konkurují velké nadnárodní společnosti, na které se podobné povinnosti nevztahují.
Profesorka Ludmila Navrátilová z NEWTON College zpracovala zajímavou studii o dovolenkových preferencích generace Z, tedy lidí narozených v rozmezí let 1995 – 2010. Objevuje se mezi nimi například i „výběr vizuálně atraktivních destinací a zážitků, které budou dobře vypadat při sdílení na sociálních sítích“. Můžou na tyto nové požadavky velké cestovní kanceláře vůbec reagovat?
Klienti se samozřejmě mění a mladší generace vždy přinášejí nový pohled na cestování. Naším úkolem je si vždy ke klientům najít cestu a nabídnout jim produkt, který jim bude vyhovovat.
Děkuji za rozhovor.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama