e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Minimalizujte své náklady při podnikání, tipy a návody

16.12.2019, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Poradna: Minimalizujte své náklady při podnikání, tipy a návody

Nízké náklady a maximální výdělky, na to slyší malí i velcí podnikatelé.

Jak ale co nejvíce ušetřit a nic přitom nezanedbat? Čtěte dále a snižte své výdaje při podnikání.
Podnikatelské náklady a daně
Náklady zahrnují všechny spotřební záležitosti vašeho podnikání – materiály, energie, benzín, služby, poplatky, mzdy, nájemné apod. Když máte firemní náklady nízké, radujete se ihned, pokud naopak vysoké, začnete se usmívat až při podávání daňového přiznání – vysoké náklady na podnikání vám totiž poníží roční zisk a tím i daňovou povinnost vůči státu. Navíc se všechny podnikatelské náklady shrnují do daňově uznatelných položek, které státu odváděnou částku opět redukují. Jestliže si nejste jisti, kolik vaše náklady činí, hned si vezměte tužku a papír. V opačném případě by se vaše společnost mohla objevit na serveru zabývajícím se prodejem firem.
Typy nákladů
Firemní výdaje můžete rozdělit na fixní a variabilní. Variabilní se vztahují k jednotce výkonu – například materiál, ze kterého vyrobíte určitý počet výrobků. Čím více materiálu máte, tím více produktů vyrobíte a následně prodáte. Podobně je tomu u mzdy zaměstnance (čím více zaměstnanců, tím více odvedené práce) apod. Naopak fixní náklady se nevážou k objemu produkce. Svítidla v kanceláři nebo nájemné se neodvíjí od počtu zaměstnanců, kteří dnes dorazili do práce, měsíční poplatek tedy zůstává stejný.
U variabilních nákladů můžete ušetřit, pokud jejich množství jednoduše omezíte. U fixních výdajů musíte přemýšlet do budoucna – výroba nebo služba musí být více efektivní a vy musíte zvyšovat produkci. Fixní náklady se sice nezmění, využijete ale jejich potenciál naplno a následně za stejných podmínek zvládnete vyrobit a prodat více – když vám přijde do práce jeden zaměstnanec, „spotřebuje“ stejně světla jako plná kancelář. Mění se jen míra efektivity.
Praktické tipy
Jestliže své náklady raději snížíte, než abyste na nich ušetřili až na daních, omezte nepotřebné výdaje. Přinášíme vám několik úsporných tipů:
Mějte rozdělené soukromé a firemní peníze na dvou bankovních účtech.
Vždy hledejte ten nejvýhodnější účet, úrok či půjčku.
Musíte opravdu platit nájemné za prostory? Nezvládnete vše s virtuální kanceláří nebo z domova?
Zaměstnejte schopnou účetní, která dokáže legálně snížit váš daňový základ (nebo se dodatečně v účetnictví vzdělejte sami).
Při nakupování nového vybavení kanceláře hledejte zlevněné nebo použité zboží a nákupy si rozmyslete – opravdu potřebujete ten nejnovější notebook?
Vysvětlete situaci zaměstnancům a poproste je o součinnost. Když se každý v kanceláři trochu uskromní, nakonec můžete ušetřit hodně peněz.
Budujte značku své firmy na všech dostupných kanálech – sociální sítě, televize, rádio, noviny i prostor před kanceláří se dají dobře využít.
Spolupracujte se studenty a stážisty. Jsou levní, ambiciózní a zavanou do vaší společnosti svěží vítr.
Mějte přehled o svých výdajích
Snižování nákladů vám pomůže nastartovat podnikání, případně srovnat rozdíl mezi příjmy a výdaji společnosti. Každý podnikatel by měl mít detailní přehled o výši svých variabilních a fixních nákladů – v opačném případě by se mohl brzy potkat s nepříjemnostmi. Vyhnete se jim, pokud si své náklady sepíšete a pokusíte se najít prostor pro úspory.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Komentář Radomíra Jáče k údajům a detailům ohledně výkonu HDP České republiky za loňské 4. čtvrtletí a za celý rok 2023

28.03.2024, Autor: Z blogosféry

Zpřesněné údaje o výkonu české ekonomiky za loňské závěrečné čtvrtletí hlásí lepší než původně reportované výsledky HDP. Dle zpřesněných dat HDP v loňském závěrečném čtvrtletí mezikvartálně vzrostl o 0,4 % a meziročně si připsal 0,2 %, když předchozí údaje uváděly mezikvartální růst HDP 0,2 % a meziroční pokles 0,2 %.

Schmarcz: Totální zesměšnění odborů. Potřebuje je ještě vůbec někdo?

27.03.2024, Autor: Martin Schmarcz

Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili. Jako pomatený pohádkový král působí odboráři poté, co si do čela opět zvolili Josefa Středulu jehož před třemi týdny sesadili v palácovém převratu. Tato tragikomická příhoda jen dokresluje, v jak žalostném stavu je hnutí, které kdysi doslova hýbalo politikou i režimy. Čím to je?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Obchod mezi čistou a špinavou částí planety

25.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ekologické vidění světa a ekonomiky se ve vyspělých zemních prosazuje už nejméně půl století, v posledních dekádách dokonce velmi radikálně, což vyvolává silnou oponenturu. Jedni mluví o záchraně planety, jejíž zkáza je při současné produkci oxidu uhličitého neodvratná, druzí mluví o ekonomické záchraně společnosti, která se přehnanou a překotnou redukcí uhlíkové stopy ničí v samých základech svého fungování. 

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama