e-news.cz - kurzy
Reklama

I přes regulace se čile a bez jejich vědomí obchoduje s daty uživatelů

17.02.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
I přes regulace se čile a bez jejich vědomí obchoduje s daty uživatelů

V minulých dnech proběhla zpráva o tom, že program Avast sbíral uživatelská data a prostřednictvím své dceřiné společnosti Jumpshot je

prodával ostatním společnostem.
Tato praktika není nijak zvláštní, jelikož honba za volným statkem v podobě uživatelských dat by se v posledních letech dala přirovnat k situaci na Klondiku na přelomu 19. století.
Každá společnost se ovšem zaměřuje na jiná data z našeho osobního života. Například Microsoft sbírá veškerá data z počítače, Apple sbírá veškerá data z telefonu, Google sbírá veškerá data z internetu a telefonu, Facebook a Instagram sbírají veškerá data ze života a telefonní operátoři sbírají veškerá data o pohybu a hovorech.
V online prostředí existují mimo Googlu i jiné skryté aplikace, které využívají tzv. cookies třetích stran pro generování dat. Pro bližší představu se jedná o „texty“ na zařízeních návštěvníků stránek, které posléze dokážou sledovat pohyb uživatelů anebo vytvářet společenské mapy. Po zavedení GDPR se na stránkách začaly objevovat upozornění o sběru cookies, ve kterých si lze všimnout právě společností zaměřujících se na sběr osobních informací prostřednictvím cookies třetích stran.
Tento typ cookies, na rozdíl od primárních cookies není ovšem potřebný pro správné fungování stránek, a jeho účelem je pouze generování dat o uživatelích stránek. Nejedná se však o výlučnou devizu méně známých společností, jelikož i Facebook prostřednictvím svého „Pixelu“ umožňuje ostatním stránkám sbírat data uživatelů pro svou potřebu.
Google, jehož prohlížeč Chrome má na trhu dominantní postavení (69 procent počítače, 40 procent telefony), ovšem proti těmto praktikám tento týden zasáhl prostřednictvím protokolu „SameSite,“ který de facto zakazuje používání cookies třetích stran, a zároveň vyžaduje od stránek dostatečnou bezpečnost pro své návštěvníky. Tato změna, která má být globálně implementována do roku 2022, přináší velkou změnu hlavně pro online marketingové agentury, které se staly závislé na konstantním přílivu nových dat o uživatelích, který nezastavila ani regulace GDPR.
Tímto aktem by se měl vztah mezi online daty uživatelů a společnostmi změnit na plnohodnotný z toho pohledu, že společnosti budou přímo odpovědné za to, jak se s online daty uživatelů zachází. To je zcela jistě dobrá zpráva, nicméně se jedná pouze o online data uživatelů a neřeší to prakticky nově nastupující technologii 5G, která kombinuje sběr jak online, tak i fyzických dat.
Proto by bylo potřeba zavést pravidla podobná standardizovaným bankovním převodům, která by jasně vymezovala typ, strukturu, objem, vlastnictví a zodpovědnost za provedenou transakci. V opačném případě nás za pár let může čekat obdobná situace s našimi osobními daty generovanými pouze jinou cestou.
Forma generování dat se sice mění, nicméně dokud nebude existovat regulace vlastnictví dat a nakládání s nimi, která se dívá o krok dopředu, tak se s našimi daty bude i nadále obchodovat bez našeho vědomí.
KAREL KOTOUN, manažer v oblasti finančních služeb, Accenture
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama