Apogeo
Reklama

Lidé si rádi hrají. Finanční instituce by se měly jít poučit do Play stationu

08.04.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Lidé si rádi hrají. Finanční instituce by se měly jít poučit do Play stationu

Ačkoliv si všichni uvědomují přidanou hodnotu finančních produktů, jejich získání může být nesmírně nudné.

Vyplňování formulářů, schůzky s poradcem, telefonáty. Finanční instituce by proto měly chodit pro inspiraci do Play Station.
Současná nabídka finančních služeb je vysoce homogenní a komoditizovaná. Výběr spořícího účtu či půjčky je jako výběr rohlíku. Liší se cenou, částečně surovinami, ale zasytí nás víceméně stejně. Navíc noví hráči na poli finančních služeb jako je Apple, Google či Alibaba začali nabízet své produkty prostřednictvím vysoce přitažlivých aplikací. Stávající finanční instituce tak musí zaujmout nejen své současné, ale i nové klienty, kteří stále více a více vyžadují neustálé zaujmutí obsahem, personalizovanou nabídku a uživatelské rozhraní. Řešení této výzvy by mohly finanční instituce hledat ve hrách.
Jedná se o tzv. gamifikaci, neboli aplikaci herních prostředků do běžného života. Gamifikace se doposud převážně aplikovala ve vzdělávání k motivaci studentů. Jiným příkladem z běžného života je namalované schodiště jako piano, jehož klávesy po sešlápnutí vydávají zvuk. Cílem tohoto projektu bylo naučit lidi více používat schodiště než eskalátory.
Ve finančních službách je gamifikace stále nevšední záležitostí. Důvodem je představa, že hry jsou jen pro děti. Tato idea je však mylná, jelikož gamifikace nemusí nutně znamenat hraní her, a také, jak dokazuje vysoká popularita komiksů, herních konzolí a e-games, lidé si rádi hrají celý život.
Základními stavebními kameny gamifikace jsou malé výzvy, nepředvídatelnost, společenský aspekt, určitý nedostatek, koncept vlastnictví, úspěchu a hlubšího významu. Prakticky se pak jedná o sbírání bodů, odměňování uživatelů za vzorné splácení, spoření, dostatek zůstatku na účtu, sběr odznaků, ocenění, nebo vytváření vlastních personalizovaných avatarů, v neposlední řadě může jít i o soutěžení s ostatními uživateli v počtu členů rodiny u stejné instituce nebo nově přivedených uživatelů. Gamifikace pak přináší kýžené obchodní výsledky, a to až o 9 % nárůst v ročních příjmech, o více než 6 % růst v průměrné výši peněžního úvěru nebo až o 3 % vyšší konverze nových uživatelů.
Přínosy Gamifikace ve finančních službách

Příklady použití gamifikace ve finančních službách jsou například banka ze Spojených arabských emirátů Emirate NBD, která nabízí svým uživatelům vyšší spořící sazbu, když budou denně běhat. Dalším příkladem je aplikace Nestlings, která pomáhá uživatelům spořit za pomoci avatarů. Například stvoření Shellebrate ukládá stranou pár korun na konci každého týdne a posílá uživatelům notifikaci, když nejedou metrem, ale jdou pěšky. Banka Barclays ve Spojených státech vytvořila komunitu uživatelů svých kreditních karet, kteří mezi sebou sdílejí typy na jejich optimální využívání.
Aplikace Nestlings ve Velké Británii

V době vysoce komoditizovatelných finančních služeb se stejnou úrokovou mírou a stejnou kvalitou je důležité odlišit svou nabídku. Personalizace a gamifikace jsou zcela jistě jedním z řešení, které má svou hlavní výhodu v tom, že se design zaměřuje v první řadě na potřeby lidí. Proto jsou populární a mohou být velmi úspěšné.
KAREL KOTOUN, manažer v oblasti finančních služeb, Accenture
 
 
 
 
 
 
 
Foto 1: Pixabay
Foto 2: archiv autora
Grafika: Accenture
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama