e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak se daří akciím Adidas ve stínu současného napětí mezi USA a Čínou?

20.06.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak se daří akciím Adidas ve stínu současného napětí mezi USA a Čínou?

Adidas si v posledních pěti letech vede mnohem lépe než Nike, zejména v oblasti růstu provozních zisků, zvyšování podílu na severoamerickém trhu a budování pozic v Číně.
Minulý týden společnost oznámila, že byly její čínské tržby ve druhém čtvrtletí vyšší než ve stejném období loňského roku, což naznačuje, že čínští spotřebitelé dávají značce Adidas přednost před Nike. Příčinou může být přetrvávající napětí mezi Čínou a USA. Německá vláda navíc oznámila, že od 1. července snižuje DPH z 19 procent na 16 procent, což firmě Adidas nepochybně pomůže taktéž.
Akcie firmy Adidas poskočily minulý týden výše díky dvěma tržním výhodám. Jednou z nich je dohoda Německé vládní koalice na novém stimulačním balíčku o objemu 130 miliard €, který zahrnuje i snížení DPH z 19 procent na 16 procent, počínaje 1. červencem. To žene německému podnikání vítr do plachet, a navíc může vést ke snižování DPH i v dalších zemích EU. Ještě důležitější je však oznámení, které společnost Adidas učinila ohledně svých dosavadních tržeb v Číně za 2. Čtvrtletí, které jsou vyšší než ve stejném období loňského roku. To bylo pro trhy překvapením. Ukazuje to nejen ekonomické zotavení čínských spotřebitelů, ale hlavně fakt, že může být Adidas v Číně kvůli napětí v čínsko-amerických vztazích oblíbenější než Nike.
Kdo s koho
Na Adidas jsme upozorňovali již začátkem března, kdy jsme tento akciový titul zařadili do našeho záchranného koše. V průběhu zotavení ovšem akcie Adidasu za Nike zaostávaly. Akcie Nike dokázala vyrovnat ztráty z února i března a její akcie dosáhly svého absolutního maxima. Akciím společnosti Adidas zbývá k dosažení absolutního maxima ještě 26 procent. To jen ukazuje, jaká spekulativní horečka zuří kolem amerických akcií. Podle aktuálních čínských ukazatelů má totiž Adidas oproti Nike na nejrychleji rostoucím a nejvýznamnějším spotřebním trhu světa náskok. Akcionáři firmy Adidas se navíc mohou utěšovat faktem, že její akcie měly od 1. ledna 2015 celkovou návratnost 352 procent, zatímco akcie Nike jen 121 procent.

V letech 2014-2015 probíhala ve firmě Adidas strategická reorganizace, díky níž společnost zahájila trend agresivního růstu zisků a její EBITDA stoupal mnohem rychleji než v případě jejího amerického konkurenta, který se dostal do potíží i na severoamerickém trhu, kde se začalo pro změnu dařit Adidasu. Nedávný propad EBITDA Adidasu byl způsoben tím, že 1. čtvrtletí firmy končí v březnu, takže byla zasažena ve všech zeměpisných oblastech, zatímco poslední fiskální kvartál Nike končil únorem, takže se do něj promítla pouze situace ve Velké Číně.
Klíčovým katalyzátorem je pro Adidas růst marží EBITDA, i když v oblasti provozních marží už Adidas dohnal Nike v roce 2019. V současnosti má tedy poněkud omezený potenciál, ale cestou k vyšším maržím může být přímý prodej spotřebitelům online. V oblasti výnosů roste Adidas evidentně rychleji než Nike a napětí mezi Spojenými státy a Čínou může tento rozdíl vlivem čínské poptávky ještě dál zvýšit. Akcionáře firmy Adidas by mělo těšit i to, že jsou její akcie oceněny na cca 5procent budoucí FCF výnos ve srovnání s 2,8procent výnosem volného cash flow v případě Nike.

Pro akcie výrobců spotřebního zboží, jako jsou Adidas a Nike, jsou klíčovými riziky změny v dodavatelských řetězcích, nečekané události a růst produktových nákladů. Jedním z významných rizik je pak i delší ekonomická recese, protože ekonomický růst je určujícím faktorem spotřebních výdajů. A nakonec je třeba upozornit, že ceny akciových titulů dál stoupají, takže by si měli dát investoři pozor, aby s vidinou budoucího růstu nepřeplatili.
PETER GARNRY, vedoucí kapitálové strategie Saxo Bank
Foto 1: Pixabay
Foto 2: archiv Saxo Bank
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Totální zesměšnění odborů. Potřebuje je ještě vůbec někdo?

27.03.2024, Autor: Martin Schmarcz

Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili. Jako pomatený pohádkový král působí odboráři poté, co si do čela opět zvolili Josefa Středulu jehož před třemi týdny sesadili v palácovém převratu. Tato tragikomická příhoda jen dokresluje, v jak žalostném stavu je hnutí, které kdysi doslova hýbalo politikou i režimy. Čím to je?

Švehla: Obchod mezi čistou a špinavou částí planety

25.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ekologické vidění světa a ekonomiky se ve vyspělých zemních prosazuje už nejméně půl století, v posledních dekádách dokonce velmi radikálně, což vyvolává silnou oponenturu. Jedni mluví o záchraně planety, jejíž zkáza je při současné produkci oxidu uhličitého neodvratná, druzí mluví o ekonomické záchraně společnosti, která se přehnanou a překotnou redukcí uhlíkové stopy ničí v samých základech svého fungování. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama