e-news.cz - kurzy
Reklama

Karanténa urychlila digitalizaci, banky začínají uzavírat pobočky

10.07.2020, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Karanténa urychlila digitalizaci, banky začínají uzavírat pobočky

Karanténní opatření v době pandemie urychlila digitalizaci českého bankovnictví, banky tudíž začínají uzavírat své nepříliš využívané pobočky.

Vyplývá to ze včerejší ankety ČTK mezi největšími tuzemskými bankami.
Například Komerční banka v souvislosti s koronavirovou krizí urychlí některé kroky původně plánované na pozdější období. „Ke konci srpna proto ukončíme činnost šedesát čtyři menších poboček,“ řekl ČTK mluvčí banky Michal Teubner. Významná část klientů si podle něj v průběhu uplynulých dvou měsíců osvojila práci s on-line nástroji banky a vzdálenou obsluhou. Komerční banka tak bude disponovat 241 pobočkami a tento stav se nebude v nejbližší době měnit. Pobočky budou do budoucna sloužit především jako odborná poradenská centra se zaměřením na řešení životních situací klientů, podotkl.
V průběhu pandemie se digitalizovala třetina z klientů (sto tisíc) České spořitelny, kteří do té doby preferovali hotovostní platby. O třetinu vzrostlo také využívání mobilních plateb. „Chování klientů v pandemii motivovalo k akcelerování přechodu části poboček do bezhotovostního režimu. Předpokládáme, že na konci roku bude v bezhotovostním režimu fungovat každá druhá z více než 400 poboček ČS. Není vyloučeno, že v rámci analýzy vytíženosti poboček dojde do konce roku k uzavření poboček v řádu vyšších jednotek,“ uvedl mluvčí spořitelny Filip Hrubý.
Jedním z trendů je postupná digitalizace a rozšiřování nabídky služeb v online prostředí, souhlasila mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká. Klienti Raiffeisenbank mají nyní možnost devadesát pět procent úkonů pro správu financí dělat právě prostřednictvím internetového a mobilního bankovnictví. To přirozeně podle mluvčí vede k otázkám, do jaké míry je nutné mít v jednom městě více poboček. „Pravidelně analyzujeme návštěvnost a využití jednotlivých obchodních míst a tam, kde, již naše přítomnost postrádá smysl, návštěvnost je minimální, pobočku zavíráme nebo přesunujeme jinam,“ dodala.
ČSOB plošnou redukci poboček nechystá, ale selektivně bude upravovat počet obchodních míst podle potřeb klientů. Air Bank pravidelně sleduje, jak jsou její pobočky navštěvované, zda jsou na těch správných místech. „Například plánujeme rozšířit naše pobočky v Teplicích a v Ostravě – Nové Karolině, protože ty kapacitně už nestačí zájmu klientů, a tak je chceme rozšířit. Ke konci června 2020 jsme se rozhodli uzavřít pobočku ve Znojmě, protože tam naopak návštěvnost dlouhodobě nedosahovala takové hranice, která by se bance vyplatila,“ poznamenala mluvčí banky Jana Karasová.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Vláda rozhodla o pokračování a usnadnění podpory firmám exportujícím na Ukrajinu

19.04.2024, Autor: Z blogosféry

Vláda Petra Fialy na jednání ve středu 17. dubna 2024 rozhodla o pokračování podpory firmám vyvážejícím své zboží a služby na Ukrajinu. Schválila také dar pěti nevyužívaných vozů Službě státní ochrany Ukrajiny a rozvojový program státu pro realizaci záměru podpory bydlení, který má pomoci obcím zajistit vhodné pozemky pro výstavbu nájemních obecních bytů.

Poradna: Jak dodavatelé energií stanovují zálohy

04.04.2024, Autor: Z blogosféry

Zálohy na elektřinu a plyn jsou důležitou součástí procesu dodávky energií. V zájmů odběratelů je, aby je měli nastaveny optimálně, a tak se vyhnuli nepříjemným situacím. Co zálohy jsou, z čeho se skládají, kdo je může měnit a jaký je jejich význam pro každého z nás?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Havárie na vodovodní síti loni PVK řešily rychleji

26.02.2024, Autor: red

Pražským vodovodům a kanalizacím se daří rychleji odstraňovat havárie na vodovodní síti. Průměrná doba přerušení dodávky pitné vody na jednu závadu v loňském roce poklesla na 8 hodin a 29 minut. V roce 2022 to bylo 10 hodin a 27 minut, což je meziroční pokles o téměř dvacet procent.

Dálkový odečet spotřeby vody využívá stále více zákazníků PVK

21.02.2024, Autor: red

Stále více odběratelů využívá dálkové odečty spotřeby vody, jednoduchou a bezpečnou formu kontroly nad svým vodoměrem. Na konci loňského roku Pražské vodovody a kanalizace měly tímto způsobem osazeno 17 138 vodoměrů, což je meziročně nárůst o 15 procent. Přitom v roce 2012 jich bylo pouhých 157 kusů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Tři čtvrtiny zaměstnanců zvažují změnu oboru nebo rekvalifikaci

13.02.2024, Autor: Laura Feketeová

Český trh práce prochází transformací s rostoucím důrazem na digitální dovednosti a umělou inteligenci. Výsledky průzkumu personální agentury Randstad ukazují, že téměř tři čtvrtiny zaměstnanců možnost rekvalifikace či úplnou změnu oboru připouštějí.

Pražská stoková síť je pod kontrolou odborníků z PVK 

12.02.2024, Autor: red

144 kilometrů prohlédnuté stokové sítě, 1 837 zrevidovaných vstupních šachet a objektů, 28 nalezených havárií a 67 vypracovaných návrhů na odstranění závad zařazených do plánu oprav a investic.To je výsledek činnosti pracovníků útvaru průzkumu stokové sítě Pražských vodovodů a kanalizací za loňský rok.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama