e-news.cz - kurzy
Reklama

Každý desátý gastro podnik karanténu nepřežil

07.07.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Každý desátý gastro podnik karanténu nepřežil

Rozvolnění opatření v souvislosti s pandemií koronaviru s sebou přineslo i otevření restaurací, kaváren a bister.
Až desetina podniků ale po karanténě zůstala trvale uzavřena. Vyplývá to z dat společnosti Storyous, která vyvíjí pokladní a manažerské systémy pro gastronomii.
„Nejhorší situace je v Praze. Mluví se hodně o podnicích v centru, které přišly o příjmy z turismu, problém mají ale i restaurace v okolí administrativních center. Mnohé firmy totiž plánují nechat své zaměstnance na home office do konce prázdnin. Podniky tam přichází o příjmy z obědů, pracovních setkání u kávy a lidé také nechodí na společné pivo po práci. Očekávám proto, že počet podniků, které trvale uzavřou provoz ještě poroste,” vysvětluje Igor Třeslín, ředitel Storyous.
Některé podniky tak tratí statisíce měsíčně a před sebou nemají konkrétní datum, kdy se lidé do jejich restaurací vrátí. „Lidé chtějí do podniků chodit a přesunuli se do restaurací v blízkosti svých domovů. V meziročním srovnání jsou tržby v gastronomii v průměru o patnáct až dvacet procent nižší. Pozitivní je, že tržby restaurací, které evidujeme v našem systému, za červen už překročily úroveň tržeb za únor, tedy před pandemií koronaviru. Další rozvolnění pomůže hlavně barům a nočním podnikům, které až do teď přicházely o všechen zisk z útraty mezi dvacátou třetí a šestou hodinou,“ dodává Třeslín.
Situaci nejlépe zvládly restaurace, které zůstaly otevřeny, provozovaly výdejní okénka a zapojily služby na rozvoz jako Dáme jídlo nebo Wolt. „Největší problém mají pořád bary, které musí zavírat ve dvacet tři hodin. Před krizí představovaly tržby mezi dvacátou třetí a šestou hodinou asi osmi procentní podíl za celé gastro. O tyhle peníze každý den majitelé barů přicházejí,” komentuje Igor Třeslín.
Podle obchodního ředitele společnosti Bidfood, Radima Kopeckého, je ale situace v celém gastro segmentu o něco horší a evidují tržby pouze na úrovni šedesáti pšti procent v porovnání před opatřeními proti šíření koronaviru.
V souvislosti s druhou vlnou epidemie se začalo mluvit i o opětovném uzavření restaurací v postižených regionech. „Majitelé restaurací už vědí, jak se situaci přizpůsobit a přežít nejhorší týdny. Pomohla jim zde digitalizace – jídlo si lidé objednávali online, restaurace o sobě dávaly vědět ve vyhledávačích i na sociálních sítích. Proto jsou na tom lépe podniky, které už před krizí používaly manažerské systémy, hlídali si skladové hospodářství i marže. Mnoho podniků se ale pořád nevzpamatovalo z první vlny opatření, proto budou potřebovat důkladnější pomoc od státu, například ve formě trvalého snížení DPH,” uzavírá Třeslín.
Zdroj: ShrtCut Studio s.r.o., Storyous.
Foto: pixabay.com
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama