e-news.cz - kurzy
Reklama

Pandemie posílila trend bezkontaktních řešení

17.07.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pandemie posílila trend bezkontaktních řešení

Svět financí a placení jdou s dobou. Aktuální technologický drive ještě posiluje pandemie a zvýšené hygienické požadavky. Bezkontaktní placení má zelenou a nástup jeho nejrůznějších forem je posilován hygienickým požadavkem na co nejméně kontaktu.
Těšme se na platbu mávnutím rukávu potvrzovanou skenem oka nebo úsměvem. Čechům to bude vyhovovat, protože podle průzkumu Rondo Data by více než sedmdesát pět procent z nich v budoucnu nejraději platilo bezkontaktně a devět procent dokonce čipem implantovaným v ruce.
Trendy ve světě určují zejména fintechy a zavedené instituce se s nimi snaží držet krok. S neustálým nárůstem digitální interakce s bankami, která v období Covid-19 pandemie ještě posílila, získává stále větší důležitost uživatelská zkušenost. Na koni jsou tedy handsfree platby.
Obecně nejoblíbenějším platebním prostředkem Čechů jsou platební karty, které k placení svých nákupů v obchodech využívají častěji než hotovost. Zatímco debetní kartou v obchodě platí sedmdesát sedm procent a kreditní kartou dvacet procent, hotovost používá sedmdesát procent respondentů. Češi si také zvykají na „moderní“ způsoby placení, přičemž tím nejčastějším je bezkontaktní platba přiložením mobilního telefonu, případně hodinek. Hotovost je jedinou variantou placení už jen pro deset procent lidí zejména staršího věku. Pozitivní vztah lidí k novinkám v oblasti placení navíc podpořila pandemie koronaviru, během které se Češi začali přiklánět k bezhotovostním platbám a také k bezkontaktnímu způsobu placení. Platit bezkontaktně v posledních měsících začali i ti, kteří tuto možnost předtím příliš nevyužívali (třicet pět procent), vyplývá z aktuální zprávy České bankovní asociace „Češi a platební styk 2020“.
Handsfree platby, jejichž hlavním cílem je co největší pohodlí zákazníků, budou mít časem mnoho podob. Laser například při platbě pro identifikaci oskenuje vaše oko, platbu budete potvrzovat otiskem prstu nebo úsměvem, který si vyžádá platební aplikace. Výhodou potvrzení platby pomocí unikátní duhovky nebo úsměvem je obrovské pohodlí a že je máme vždy u sebe.
„Stále více vidíme také platby realizované pomocí mobilu či dalších wearables jako jsou například hodinky. Za poslední rok zaznamenáváme na našich prodejnách růst tohoto typu placení cca o čtyřicet procent,“ říká Adam Rožánek, zástupce značky spodního prádla Styx a módního e-shopu s kamennými prodejnami Trenyrkarna.cz.
Mezi další oblíbené automatizované způsoby placení patří také propojení plateb s mobilními aplikacemi. Můžete si tak zamluvit stůl v restauraci a zároveň za jídlo zaplatit. Zde lze zmínit například aplikace Dash nebo TabbedOut. Originální spojení placení a stylu nabídl v dalším pilotu například australský výrobce luxusního oblečení pro muže Matt Jensen. Ve spolupráci s firmou VISA nabídl možnost platit čipem zašitým rukávu na míru střiženého saka. Při placení pak lze v restauraci či v obchodě jen mávnout rukou a platit s elegancí.
„Požadavky českých zákazníků tlačí finanční sektor dopředu směrem k většímu využívání progresivních technologií, jako je rozpoznávání obličeje či hlasu, které již pomáhají zlepšovat uživatelskou zkušenost mnoha zákazníků po celém světě. Je pravděpodobné, že platby budou stále více probíhat bezhotovostně, že se bude rozvíjet jejich integrace do služeb a že svět peněz budou stále více ovlivňovat nejmodernější technologie. Vše také směřuje k uživatelsky co nejpříjemnějším řešením,“ říká Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy v Accenture ČR.
Foto: ASPEN.PR s.r.o.
Zdroj: archiv ASPEN.PR s.r.o.
 
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Česká republika má rekordních 10,9 milionů obyvatel

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V roce 2023 se narodilo pouze 91 149 dětí, což bylo o 10 150 dětí méně než v roce 2022. Jelikož počet zemřelých převýšil počet narozených, tak došlo k přirozenému úbytku počtu obyvatel v naší zemi o 21 646 lidí.

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Maloobchod je zřejmě konečně na cestě vzhůru

13.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku oproti předchozímu měsíci reálný nárůst o 1,0 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 2,4 %. To lze označit za příjemné překvapení, když trh větřil růst podstatně umírněnější (0,5 %). Jedná se již o čtvrtý měsíc v řadě, kdy se tržby meziměsíčně zvýšily, což lze interpretovat jako znamení, že se spotřeba domácností konečně odrazila ode dna.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace rychle brzdí. Mnozí se začínají bát deflace

12.03.2024, Autor: Z blogosféry

Český statistický úřad zveřejnil data o únorové inflaci. Spotřebitelské ceny meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami v oddíle doprava a v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v únoru o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu.

Reálné mzdy rostou, byť meziročně zůstávají v minusu

05.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná hrubá měsíční mzda v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně narostla o 6,3 % a dosáhla tak hodnoty 46 013 Kč (medián činil 39 685 Kč). V reálném vyjádření, tedy po očištění o 7,6% inflaci, ovšem průměrná mzda naopak poklesla o 1,2 %. Tento výsledek byl nepatrně horší, než čekal trh (-1,1 %) a naopak nepatrně lepší, než předpokládala Česká národní banka (-1,3 %).

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama