Apogeo
Reklama

Podle čeho spotřebitelé vybírají víno? Příběh a obal prodává

29.08.2020, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Podle čeho spotřebitelé vybírají víno? Příběh a obal prodává

Na etiketě a vizuální podobě u vína záleží čím dál víc. Podle vinařů platí, že spotřebitelé vybírají očima a zajímavý design může o výběru rozhodnout. Přidanou hodnotou jsou i vína s netypickým názvem nebo limitované edice, které budí zvědavost.


Údaje vyplývají z ankety mezi členy Vinařské unie ČR.
Důležitými faktory pro nákupní rozhodování je pak i značka a výrobce. Dál zákazník hledí na odrůdu či množství zbytkového cukru. „Spotřebitelé se v posledních letech více zajímají o příběhy vinařství. Stejně jako u ostatních komodit, například masa, ovoce či zeleniny, chtějí i v případě vína vědět, odkud pochází a kdo stojí za jeho výrobou. Víno samozřejmě musí splňovat základní parametry, jako je barva, cena či původ hroznů, lákavá etiketa ale může rozhodnout,“ říká Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie.
Etiketa prodává
Také u designu lahví se prosazují různé módní vlny, které nutí vinaře pravidelně inovovat podobu jejich etiket. Činí tak obvykle v rozmezí tří až šesti let. „Myslíme si, že vizuální podoba vín by měla být v souladu s aktuálními trendy. Je potřeba, aby byla moderní a barevně výrazná. Musí na první pohled odlišit vína od ostatních,“ říká Daniel Smola z Vinařství LAHOFER. „Ke slovu se na poli grafiky aktuálně dostává minimalismus a zjednodušování. Spotřebitele nejvíce zaujme jednoduchá etiketa s výrazným prvkem,“ doplňuje Iva Šantavá z vinařství Víno Blatel.
Specifická označení budí pozornost
Zájem u spotřebitelů vzbuzují vína či celé edice vín se speciálním názvem, jiným než odrůdovým. Tyto názvy mnohdy se obvykle odvíjejí od místa, kde víno vzniká nebo vycházejí z příběhu vinařství. „U našich vín se specifickým označením spotřebitelé oceňují provázanost s historií oblasti, odkud víno pochází. Mont Pré, Denis d´Or, Sankt Clemens, Dan Ermite – všechna čtyři vína jsou spojená s historií Znojma a Znojemska,“ vysvětluje Pavel Vajčner z vinařství Znovín Znojmo. „Bzenecká Lipka je tradičním místním označením pro Ryzlink rýnský pěstovaný na Bzenecku, přívlastkové víno Habánské sklepy Cuvée 1614 odkazuje zase na rok stavby Habánského sklepa ve Velkých Bílovicích,“ říká Martin Fousek ze společnosti BOHEMIA SEKT, pod kterou spadají vinařství Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov.
Podle čeho vybírat vína
Pro představení novinky ve vinném sortimentu nebo inovace produktu volí čeští vinaři různé cesty. Za nejdůležitější považují osobní setkání se zákazníky například formou ochutnávek a putování po sklepích a vinicích. „Spotřebitelé dávají přednost známé značce nebo vinařství, se kterým mají dřívější osobní zkušenost. S rozvojem e-shopů jsou to ale stále častěji i příběhy vinařství a zajímavé etikety na internetu, které je přesvědčí k pořízení vína,“ dodává Ondřej Beránek.
Foto: Shutterstock 

Zdroj: Pepr Consulting, s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

V Praze se na konferenci FinTech Roadmap´24 opět sejdou největší osobnosti česko-slovenské FinTech scény

18.04.2024, Autor: red

Prostory Václavák 22 v Praze budou ve čtvrtek 16. května hostit největší české a slovenské experty v oblasti finančních technologií. V rámci třetího ročníku businessové konference FinTech Roadmap´24 se na jednom místě potkají zakladatelé, C-level a nadšení zaměstnanci FinTechů, zástupci technologicky zaměřených bank i řada start-upistů.

Křest knihy Untypical na akci ČESKO BĚŽÍ MODŘE

27.03.2024, Autor: red

RÁDI BYCHOM VÁS POZVALI NA KŘEST KNIHY ATYPICKÝ, KTEROU VYDÁVÁME KE SVĚTOVÉMU DNI ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O AUTISMU 2. DUBNA A KE KAMPANI ČESKO SVÍTÍ MODŘE A ČESKO BĚŽÍ MODŘE. KNIHU NAPSAL PETE WHARMBY, PEDAGOG A SPISOVATEL NA SPEKTRU AUTISMU, OTEC MALÉ DCERY. AUTISMUS MU BYL DIAGNOSTIKOVÁN VE 34 LETECH. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

PVK zvou na prohlídku čistírny odpadních vod Kbely

19.03.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace nabídnou v sobotu 13. dubna komentovanou prohlídku čistírny odpadních vod Kbely. „Vstup je zdarma, ale nutná je REGISTRACE na webových stránkách www.pvk.cz,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.

FTN a Pražské vodovody a kanalizace představili projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod za použití unikátních technologií, a to díky Norským fondům! 

17.02.2024, Autor: red

Fakultní Thomayerova nemocnice (FTN) a Pražské vodovody a kanalizace (PVK) představili společný projekt nové čistírny nemocničních odpadních vod (OV) s využitím unikátních technologií, které budou poprvé použity ve zdravotnickém zařízení v ČR. Projekt byl finančně podpořen díky Norským fondům prostř. SFŽP (Státní fond životního prostředí ČR) částkou 23 099 715 Kč. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama