Některé banky se rozhodly dát k dispozici část operátorů svých zákaznických center k dispozici na podporu účinného trasování občanů, kteří onemocněli covidem-19. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími bankami.
Raiffeisenbank se zapojila do pomoci se zvládáním pandemie a nabídla část kapacit svého call centra pro účely trasování osob. Celkem čtyřicet telefonních bankéřů bude obvolávat kontakty poskytnuté hygienickými stanicemi. „Naši telefonní bankéři budou pomáhat s navoláváním kontaktů od hygienických stanic a trasováním osob, které přišly do kontaktu s někým pozitivně testovaným na covid-19,“ řekla ČTK mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká. Právě takzvané trasování osob, které přišly do kontaktu s člověkem pozitivně testovaným na covid-19, je dnes z pohledu odborníků největším kapacitním problémem.
Také Česká spořitelna vytvořila specializovaný trasovací tým, složený ze zkušených operátorů klientského centra banky. Tým začne fungovat od příštího dne po proškolení ze strany hygieniků a expertů ministerstva zdravotnictví.
„V tuto chvíli tvoří tým pět seniorních operátorů, kteří v nejbližších dnech začnou pomáhat hygienikům v trasování nakažených. Tito operátoři budou plně vyčleněni pro podporu hygieniků a budou uvolněni ze svých běžných pracovních činností pro spořitelnu,“ uvedl vedoucí krizového koronavirového týmu ČS Michal Němec. Nevyloučil případné navýšení kapacit týmu.
Rovněž ČSOB se účastní všech pracovních skupin na úrovni státu, které tuto pomoc připravují. „Pomáháme nejen našim klientům, ale i široké veřejnosti. Část našich zákaznických center jsme vyčlenili pro potřeby tísňové linky,“ uvedl člen představenstva banky Jan Sadil. Ujistil, že je ČSOB připravena přijmout další potřebná opatření podle vývoje situace.
Komerční banka dá ministerstvu zdravotnictví k dispozici specializovaný tým z kontaktního centra, který se bude věnovat trasování kontaktů v rámci prevence onemocnění covid-19. „Současně jsme ministerstvu zdravotnictví poskytli obrazovky všech 803 našich bankomatů ke kampani podporující aplikaci eRouška. Aplikaci eRouška budeme promovat také na LCD obrazovkách v pobočkách Komerční banky,“ upozornil mluvčí banky Pavel Zúbek.
Počty nakažených se výrazněji zvyšují v posledních zhruba dvou týdnech. V úterý 8. září denní nárůsty potvrzených případů koronaviru poprvé překonaly tisícovku, minulou středu dva tisíce a ve čtvrtek tři tisíce. Tehdy laboratoře zaznamenaly 3126 pozitivních testů, dosud nejvíce za jeden den. Od začátku září přibylo v Česku již více než 30.000 potvrzených případů covidu-19.
ČTK