Apogeo
Reklama

Nový průzkum Accenture: Současná situace přináší „desetiletí domova“

12.09.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nový průzkum Accenture: Současná situace přináší „desetiletí domova“

Aktuální průzkum zdůrazňuje, že společnosti z oblasti maloobchodu a spotřebního zboží musí přizpůsobit svá portfolia produktů a služeb tak, aby odpovídala lokálním zákazníkům.
Během pandemie covid-19 se lidé více zaměřují na místní komunitu a přichází tak „desetiletí domova.“ Tento fakt, podle zjištění nedávného globálního průzkumu společnosti Accenture, nutí maloobchodníky a společnosti prodávající spotřební zboží tomu přizpůsobit své výrobky a služby.
Riziko, které představuje pohyb ve veřejných prostorách a na cestách, posílené rostoucími finančními obavami z poklesu příjmů domácností, bude nadále udržovat většinu lidí doma, uvádí průzkum Accenture realizovaný mezi více než 8 800 lidmi ve dvaceti zemích.
Hlavní zjištění:

  • 69 % respondentů očekává, že během příštích šesti měsíců budou většinu svých sociálních kontaktů realizovat buď doma, u přátel nebo virtuálně
  • 53 % lidí, kteří nebyli zvyklí pracovat z domova, nyní takto pracovat plánuje
  • 56 % spotřebitelů uvádí, že pandemie je přiměla nakupovat v místních obchodech a 79 % z nich plánuje zde nakupovat i nadále
  • 56 % spotřebitelů říká, že nyní nakupují více lokálních produktů, přičemž 84 % z nich uvedlo, že v tom plánuje pokračovat
  • 50 % respondentů uvedlo finanční nejistotu jako jednu ze tří největších obav v následujících šesti měsících
  • 54 % lidí nakupuje více s ohledem na cenu, a pravděpodobně v tom budou pokračovat i nadále. Je pravděpodobné, že porostou nákupy značek střední a nižší cenové hladiny anaopak poklesne zájem o nákupy prémiových značek
  • Zároveň 12 % spotřebitelů uvedlo, že zvýšilo prémiové nákupy, přičemž 57 % z nich nepatří do skupin s vysokými příjmy

„Domov se proměnil – stal se pracovištěm, školní učebnou, místem, kde se lidé setkávají a věnují svým koníčkům, a také místem odkud lidé stále častěji nakupují. A firmy se musí této skutečnosti přizpůsobit,“ říká Martin Šrůma z Accenture v České republice. „Musí do své nabídky začlenit netradiční, více kreativní nebo např. virtuální služby, aby spotřebitele zaujaly. Příkladem může být česká iniciativa „ZachraňPivo“ nebo když londýnské pivovary začaly nabízet tzv. „Hospodu v krabici“ (sada lokálních piv, občerstvení a oblíbené hry pub quiz) s cílem vynahradit zákazníkům zavřené provozovny. Výborný způsob jak si udržet vztahy se spotřebiteli v době, kdy se ostatním vzdalují.“
Zpráva uvádí, že některé značky využívají možností přizpůsobení svých služeb tak, aby vyhovovaly posunu v požadavcích spotřebitelů, zavedením nové služby při nakupování. Ta umožní spojit zákazníky s místními podniky tím, že jim umožní nakupovat zboží podle regionů. Upozorňuje však, že využití těchto příležitostí bude vyžadovat průběžnou a pečlivou analýzu, aby bylo možné předvídat, která z těchto nových spotřebitelských chování budou přetrvávat, a tomu pak odpovídajícím způsobem přizpůsobit své portfolio a finanční modely.
„Společnosti musí posílit své analytické schopnosti, aby pochopily dopad pandemie na místní úrovni – sledovaly její dopad na místní podniky a zaměstnanost i úroveň pohodlí lidí při návratu k aktivitám obvyklým před covidem,“ uvedla Jill Standish, ředitelka společnosti Accenture v oblasti maloobchodu. „Kromě toho, aby se spotřebitelům usnadnilo opětovné zapojení mimo domov prostřednictvím přísných opatření v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, měli by maloobchodníci pečlivě posoudit svá fyzická aktiva. Které sklady udržovat otevřené a jaký inventář skladovat, a to například s ohledem na to, zda se školy znovu otevřou. Mohou také experimentovat s dočasnými prostorami, jako jsou lokální pop-up obchody.“
Nejnovější výzkum podporuje předchozí zjištění společnosti Accenture, že změny v chování spotřebitelů, jako je dramatický nárůst nákupů na eshopech od začátku pandemie, pravděpodobně zůstanou nebo tyto trendy ještě posílí. Například podíl online nákupů zřídka využívajícími uživateli (kteří využívali online kanály pro méně než 25 procent nákupů před letošním březnem), se od vypuknutí pandemie zvýšil o 170 procent.
Průzkum dále zjistil, že spotřebitelé, kteří častěji využívají digitálně poskytované služby (např. bezkontaktní platby, objednávání v aplikaci a tzv. CurbSide Pickup – způsob nákupu, během něhož zákazník zaplatí předem online a vyzvedne si nákup v místě prodeje, kde zde mu zaměstnanec obchodu doručí nákup přímo do vozidla a fyzický kontakt je tak omezen na minimum), se obrátili na digitální kanály služeb zákazníkům (např. webové stránky nebo mobilní aplikace, mobilní zasílání zpráv z virtuálního agenta nebo online chatu s chatbotem) a očekávají udržení zvýšené úrovně využití.
Foto + Zdroj: ASPEN.PR s.r.o.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama