e-news.cz - kurzy
Reklama

Digitální daň se netýká jen internetových gigantů, ale i Airbnb a Uberu

20.10.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Digitální daň se netýká jen internetových gigantů, ale i Airbnb a Uberu

Návrh zákona o digitální dani byl Ministerstvem financí předložen již v září loňského roku. Reaguje tím na dynamický rozvoj služeb digitální ekonomiky a narovnává podmínky v českém daňovém prostředí.


Daň by se měla týkat, jak firem jako jsou Google, Facebook, Amazon či Apple, které by nově musely danit zisky i tam, kde inkasují peníze za své služby, tedy v České republice. Zdanění by se dotklo také služeb, jako jsou Airbnb nebo Uber.
Nová daň ve výši pět procent se bude vztahovat na příjmy z vybrané internetové služby, a to zejména na reklamu, poskytovanou na území České republiky. Dotkla by se firem, které mají globální obrat nad 750 milionů eur ročně. V původním návrhu stálo, že tzv. digitální daň by měla jednotnou sazbu, a to sedm procent, s tím, že by byla placena formou měsíčních záloh a byla by splatná ve lhůtě pro podání daňového přiznání.
„Evropská unie usilovala o podobný koncept, avšak počítala s výrazně nižší daňovou sazbou, a to tři procenta. V jiných evropských státech, které už digitální daň zavedly, je také nízká, a to dva až tři procenta. Například ve Francii je digitální daň zavedena ve výši tři procent. V procentuální výši zdanění by Českou republiku zatím překonalo pouze Turecko s daní ve výši 7,5 procenta, kde daň začala platit začátkem března,“ uvádí Michal Jelínek, daňový expert a partner ve společnosti V4 Group.
V praxi by do základu daně vstupovala jen část příjmů daných firem, a to ta, která by se vztahovala k českým uživatelům. Daň by se pak platila z vybraných internetových služeb poskytovaných na území České republiky, rozdělených v návrhu do 3 kategorií:

  • umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní,
  • využití mnohostranného digitálního rozhraní,
  • prodej dat o uživatelích.

Účinnost digitální daně je prozatím odložena na začátek roku 2021 a na národní úrovni do konce roku 2024.
Foto: pixabay.com
Zdroj: ADison
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama